En blogg i vimlet

Alla inlägg den 8 mars 2009

Av musikego - 8 mars 2009 23:43

Jag har kommit med en liten snilleblixt.


I veckan som gick mötte jag en bloggskrivare, jag kommenterade att jag gillade vad han skrev och han blev glad. Till min förvåning hade han ingen aning om att jag läste hans blogg.


Egentligen borde jag ha förstått det, jag har aldrig tidigare pratat med människan och jag har heller aldrig kommenterat dennes blogg. Ändå kändes det konstigt att han inte visste, jag är ju så van att läsa den att det känns som om jag känner människan genom det han skriver.


Jag läser många andras bloggar också och nu tänkte jag komma ut med dessa. Ni kan ta det som bekännelser, tips, eller bara strunt. Välj själv!


Ett ögonblick - Beatrice Fernlöfs blogg som jag läser för att hålla mig uppdaterad, vi träffas dagligen men pratar inte alltid om allt som händer, det skulle ta fööööör lång tid. Då är det bra med en blogg.


You and me wont be unhappy - Linn Fridéns blogg som alltid är underhållande. vare sig det är vardagliga eller mer speciella saker. Hon skriver bra helt enkelt, och får allt att vara intressant!


Månens glada äventyr - Bloggskrivaren jag nämnde. Alltid kul läsning!


Tillfälliga tidsmaskiner och magiska märkpennor - Oskar Nyströms blogg som ligger lite på is. Synd säger jag för det var den första bloggen jag fastnade för. Jag måste nog medge att han hade en stor del i att jag började blogga, tack!


Hon kommer från främmande vidder - Pernilla Salo skriver ärligt, bra och med inlevelse. Vardag blandat med ljupare tankar gör hennes blogg till en höjdare.


Malin - om vad som händer i mitt liv - Malin Sjöbergs blogg. Ska jag vara ärlig så var det roligare förut, tätare och längre inlägg istället för små rader. Men det går i perioder, det gör det verkligen för mig också. Och jag tittar fortfarande in hos malin, det är värt.


Tove Teijler - En blogg med både text och bild. Och Tove är duktig på båda vilket gör det kul att kika in trots nystart typ tio gånger;)


Bloggen du klarar dig utan - även detta en blogg jag följt ett tag. Det är kul att läsa då författaren inte är i min älder precis. Jag började nog läsa den någon gång efter att Oskar tipsat om den på sin blogg. Mer säger jag inte, för han säger sig vilja vara anonym..


Blondinbella - Lite pinsamt är det att bekänna. Men ja, jag läser hennes blogg. Jag vet egentligen inte varför, det är verkligen onödigt vetande att hon köpt en ny mössa, eller åt grekisk sallad till lunch. Men jag är fast.


En sista blogg som jag saknar, det är karlstadbloggen. Ctothej! Jag har skrivit om den förut men den hänger fortfarande kvar. Många hatade den, jag tyckte väl om den för att jag inte var med på den. Det var kul skvaller, men allt bra måste väl ta slut det också. Synd, verkligen synd.


Så, nu har ni fått min bekännelse. Dags för er tur!


Jag vet inte vilka ni är som läser, en del kanske men långt ifrån alla. 20-30 besökare per dag - Vem är du? Skriv en liten kommentar vetja! säg hej, skriv något om bloggen eller lämna bara namn.

Jag är nyfiken!


Puss
:*

Av musikego - 8 mars 2009 23:19

Får jag skylla på dig när min dator är dum mot mig? För jag måste vara arg på någon, datorn kan jag inte göra så mycket mer än slå sönder, och då är det fortfarande jag som får ut för det. Så vill du komma hit och vara min slagpåse?


Jag får verkligen tuppjuck på min dator ibland (tekniskt sett är den inte min men vi skiter i tekniska saker nu). Den stängde ner internet, plupp! bara sådär. Då blev jag inte glad vill jag lova, mindre fina ord hoppade visst ur mig och det var nära att tangentbordet fick sig en omgång.


Jag skrev ingen blogg vid tillfället, som tur var. Hade jag gjort det hade nog tangentbordet fått lida. Och jag hade inte somnat gott ikväll.


Så mycket påverkar det mig ibland. Jag blir så störd på att det inte alls blir som jag vill att en hel dag kan förstöras. Nu har jag tagit vid åtgärder, och jag sparar i Word lite då och då. Känns skönt med en livlina.


Nu ska jag leva vidare mitt liv, tänkte bara klaga av mig lite.
Puss



Av musikego - 8 mars 2009 13:48

Din helg kanske inte är slut än, men min är det.


Så fort min älskling stängde dörren om sig och försvann ut i snön tog min helg slut. Nu är det inge kul länge. Bara jobb kvar av helgen, och jag är inte glad. Grinig och dum har jag varit också. Förlåt


För första gången i mit liv vill jag ha måndag. Jag vill ha ny vecka och ny start,  börja om, andas in,ta det lugnt.


Och jag vill inte jobba. Jag vill sova och glömma dåliga stunder.


Vi kör väl en puss på det ändå kanske
:*

Presentation

Omröstning

Är du lycklig nu?
 Ja
 Nej

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards