En blogg i vimlet

Alla inlägg under oktober 2009

Av musikego - 28 oktober 2009 11:45

Jag måste rensa tankarna. Koncentrera mig på det som är viktigt för mig, just idag. Det snurrar runt alldeles för mycket i mitt huvud just nu. Jag vill alldeles för mycket samtidigt som jag inte har en aning om vad jag vill på andra områden.


Det är lov, och det är meningen att man ska varva ner, så varför kan jag inte bara göra det. glömma allt svårt för en stund och bara ta det lugnt.


När det blir såhär, när jag tänker för mycket och det händer för mycket får jag alltid konstiga drömmar. Och det hjälper inte precis, det gör mig bara mer förvirrad eftersom jag vet att det betyder något. Är jag nervös inför någonting sover jag dåligt och drömmer om det. Känns någonting konstigt, eller om jag som nu inte vet vad som väntar och vad jag vill drömmer jag konstiga drömmar om det. Och det påminner mig bara mer om hur förvirrad jag känner mig och är.

Jag måste verkligen rensa tankarna. Idag ska jag försöka koncentrera mig på en sak i taget, det blir bäst så. Och hur det fungerar får visa sig självt.
Vi säger så.


:*

Av musikego - 25 oktober 2009 12:45

Nej vad arg jag blev nu. Reklam på min blogg? vad fasen är det här?!

Riktigt opepp på att skriva överhuvudtaget när jag vet att det första man ser när är en ful reklamskylt.

Helt ärligt så är jag så nära på att byta till en annan bloggsida pga detta.


Och så ser man att för att bli av med reklamen ska man betala för det. Tidigare hette den här sidan bloggagratis.se, inte konstigt att de bytte namn nu. Seriöst vad besviken jag blir.

Av musikego - 23 oktober 2009 10:33

Jag vet inte vart jag ska ta vägen. Tiden bara försvinner, dagarna går alldeles för fort och jag hinner inte med.

Kan vi inte bara ta det lugnt nu, lagom till lovet. Sakta ner lite, låta sekunderna dryga kvar lite och få dagarna att bli längre. Snälla, bara för en vecka?


:*

Av musikego - 22 oktober 2009 00:22

Det bli inte bra. Jag skrev några rader, men det blev inte bra.

Det känns bara dumt att skriva för skrivandets skull, ska jag skriva ska det vara för min skull. För att jag vill säga något, för att jag vill visa något.


Nu finns det inte så mycket att säga. Inte mer än att det känns bra, livet känns bra.

Och att jag har biljetter till förhandvisningen av New Moon. Det känns förjävla bra,.

ohyeah.


Nu ska jag sova och förbereda mig inför sista dagen innan lov. Det är också ett plus.


Gilla livet.


:*

Av musikego - 19 oktober 2009 22:13

Väntar på ingenting.
Vet inte vad hon vill.

Känslorna som ska styra är en enda röra och jag vet verkligen ingenting.

Jag antar att det betyder att jag får ta en dag i taget, ha tålamod, och se vad som händer.

Egentligen vet jag inte ens vad jag pratar om tror jag. Men det blir nog bra, tiden brukar få fram svaren.



Och nej, det handlar inte om dig.

Av musikego - 18 oktober 2009 20:28

Egentligen borde jag inte, egentligen borde någon annan. Men det är inte så lätt att göra som man borde jämt. Jag orkar inte följa alla oskrivna regler, jag orkar inte göra det mer komplicerat än det är. Jag orkar inte stöka till mer, det är redan kaos, redan innan jag lagt mig i. Så vi struntar i det, vi tar den enklare vägen, den är lika bra. Fast enklare.


Saken är bara den att du måste hjälpa mig. Jag kan inte göra det själv. Jag vet inte hur det ligger till, men jag vill, och jag ska. Och då behövs du. Sådetså.

Av musikego - 16 oktober 2009 10:58

Min absoluta favorit lasse-låt.


"Du frågar "Älskade dom dig ikväll?"
Jag svarar "Dom älskar mej bara nu,
Den enda som verkligen älskar mej är du"
Du frågar "Tog du dom med storm ikväll?"
Jag kommer faktiskt inte ihåg
Men mina fingrar säger att det var ett segertåg"



Älskade Lasse. Du gör min dag. Nostalgi!


Av musikego - 16 oktober 2009 10:47

Stereon är fyllt med winnerbäck. 5 skivor med underbar musik. Energirik musik som får mig på andra tankar. Jag blir så glad av Lasses musik, och ännu gladare blr jag när jag märker att jag inte glömt bort den. Låtarna sitter fastklistrade i huvudet och jag kan sjunga med till allihopa. Det gör mig glad. Jag kan njuta, ta det lugnt och bara njuta. Och ladda till den 4e november då vi ses igen. Älskade lasse!


:*

Presentation

Omröstning

Är du lycklig nu?
 Ja
 Nej

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6 7
8
9
10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Statistik


Skapa flashcards