En blogg i vimlet

Alla inlägg under februari 2009

Av musikego - 25 februari 2009 21:23

Sportlov, sovmorgon, slappa...


Det blir inte mycket med det för min del tror jag. Har redan varit ute och snurrat en hel del. Sunne i lördags, sen hovfjället, sunne igen, hem igår, imorgon sälen. Men det gör ingenting, absolut ingenting.


Allt är fixat nu i alla fall, och det är redigt skönt.

Imorgon klockan elva bär det av.


Enda faran är redaktionen. Men den ska vi hålla oss undan från, hoppas jag.


I'll be back.
Someday
:*

Av musikego - 20 februari 2009 00:40

Jag tänker inte skriva någon lång blogg idag. Det är klockan alldeles för mycket för. Fast det spelar egentligen ingen roll, för det är sportlov nu, faktiskt! Men jag är lite för trött för att orka lägga ner mig ordentligt. Tyvääärr.


Jag tänkte bara berätta att jag har haft en sjuukt bra dag! Guld helt enkelt. Den börjar med att jag försover mig 40 min vilket kanske inte är så jättebra, men ändå hinner jag till bussen - det är sensation! Sen blir skoldagen bra och ännu bättre när man får veta att sälen nu är fixat. Torsdag till söndag på lovet nu så blir det Lindvallen för mig alltså! Iiiiiiiiiiiiiiiinga fel.


Sen var jag som vanligt inte jätte pepp på jobb, men när man väl är där är det inga problem. Och eftersom det bara är fyra timmar på fredagar istället för de vanliga fem så kändes det bara bättre. Vidare så stärktes min guld dag bara mer och mer med bra människor i luren och som toppen på min dag berättade Loui att han ville att jag skulle bli auktoriserad telefonintervjuare för att jag är så bäst! Det har fått mig att le hela kvällen.


Det är i och för sig inte han som bestämmer det helt utan det är huvudkontoret som gör det. Men om de tycker samma sak så blir det så. Och det betyder bättre lööööööön och lite slappare jobb också på ett sätt. Bra är det i alla fall, och jag är glad.


Nu ska jag ta och ringa min underbaraste johannes och sen blir det sova.

Pussoch natt :*

Attans att det alltid ska bli längre än jag tänker och att det alltid blir långt när jag säger att det inte ska bli det. Äsch, det blir som det blir.
BRA DAG! :D

Av musikego - 19 februari 2009 23:48

Har ni någongång pratat med någon i telefon som ni kanske inte var beredda att prata med? Allt går jättbra och du är rätt stolt över dig själv eftersom samtalet kom som en total överraskning, och du kanske är lite små lullig...


TILLS du ska säga hejdå, avsluta samtalet, dra ihop säcken så att säga. Då går det inte lika bra. Du kanske drar till med någon ful fras som du aldrig annars använder, eller så säger du något så korkat som "vi hörs snart då" fast att du kanske pratar med personen en gång om året. Detta leder till att personen i andra änden blir alldeles förvirrad och samtalet avslutas i total förnedring, typ.


Det hände mig i vilket fall. För någon dag sen.

Det var lite hemskt.

:*

Av musikego - 18 februari 2009 10:28

Moa är 17 år och går andra året på gymnasiet. Vilket program eller skola, det vill hon helst hålla hemligt.


Den 17åringen jag träffar är lite blyg. Rädd för att ge ut sig och rädd för att folk ska få reda på hennes hemligheter. Som egentligen inte är hemligheter, utan hennes liv. Det är inte hennes fel, om världen ändå vore perfekt...


Jag vet inte mycket om Moa innan jag träffar henne. Det är lite svårt att få igång en konversation, hon litar inte på mig. Men det blir enklare med tiden, samtalet flyter på och jag blir snart alldeles fast i hennes berättelse.


Moas liv är annorlunda, inte som alla andras. Hon berättar om ett delat hus, hennes föräldrar bor tillsammans men de gör ingenting tillsammans. Liven är tillsammans, men delade. Under åren har det tärt ordentligt på relationerna i huset, Moa säger att hon inte står nära någon. Varken föräldrarna eller hennes äldre bror. När jag frågar henne hur länge det har varit såhär svarar hon; - Så länge jag kan minnas.


Hon berättar att hennes pappa aldrig riktigt funnits där, hon har bara svaga minnen från barndomen, men inget riktigt pappa-moa minne som hon kallar det. Hon säger att hon inte vet om hon vill stå honom närmre heller, egentligen vill hon nog det. Men det är enklare att låta det vara som det är. Moa skyller mycket av situationen på hennes pappa, just därför är det svårt att ta kontakt med honom.


- Han har ingen respekt för någon i huset. Han sitter mest där nere och skriker på teven eller på oss, jag vet inte riktigt. Men man tar åt sig i vilket fall.


Moa berättar om gånger då hon varit riktigt rädd för sin pappa. Han har sagt saker om andra som inte är okej, han skriker saker som är förnedrande för alla i huset att höra. En gång slog han t o m sönder en vägg för att han blev så arg.
-Jag är bara glad över att han inte tagit ut det på oss på det sättet... Säger hon.


Jag får en klump i magen av det hon berättar, ingen förtjänar att behandlas som Moa. Ett hem ska vara en fristad. En trygghet att luta sig mot.


Moas liv är annorlunda, inte som alla andras.

Av musikego - 18 februari 2009 10:01

Det här med textkommunikationen går inte alls som jag tänkt. Innan vi började var jag peppad till tusen för fortsättningen på kursen. Men nu, nej jag vet inte vad jag tycker. Jag har inte gjort någonting vettigt än, jag var sjuk förra veckan vilket inte är en bortförklaring men ändå... Jag har inte kommit in i plugget än. Bara jag börjar så tror jag att det kan flyta på, men det vill sig inte.


Jag har en teori som går ut på att skriva uppgifterna på bloggen i stället så kanske inspirationen kommer lättare. Det är väl värt ett försök i alla fall.


Vi ses

:* 

Av musikego - 18 februari 2009 09:23

Gårdagen var mer än lyckad. Maria fyllde 18 och bjöd på vin och mat, och lite mer vin...


Maten var jättegod, vinet var super, och sällskapet var det bästa. Puss på det!

Sen måste jag säga att Linnea var kvällens ängel, chaufför och nykter kväll för henne medans vi andra vinglade runt som aldrig förr.


Runt tolv vinglade jag innanför dörren hemma. Efter en hejdundrande kväll. Och envis som jag är håller jag min vaken tills alkoholhalten sänks i alla fall litegrann för att inte må alltför hemskt idag (och det lyckades).


Nu blev det ett konstigt inlägg för att jag inte orkar tänka. Textkommunikation på schemat så det är ju lite synd att huvudet inte funkar som det ska... 


Ah just det, jag var full på en tisdag. Det är ju dagens, ehhh...gårdagens (y)

Jag är cool


I'll be back

:*

Av musikego - 18 februari 2009 09:17

Ett halvår har flygit fram som ett jetplan på högvarv, eller något. Fort har det gått i alla fall. Men vad säger man, tiden går fort när man har roligt. :)


För sex månader sen idag blev det jag och älskling, och det känns helt underbart. Det har inte varit bra rätt igenom, det vet vi allihop vid det här laget, men det gör inget, det har varit guld ändå.


Jag älskar min Johannes. Du betyder mest älskling.
Alltid vi:)
<3
Puss

Av musikego - 11 februari 2009 19:06

Musiken styr min värld. Mest är det p3 som hörs här hemma. Men vissa dagar blir jag helt försjunken i mina skivor och lämnar inte rummet på flera timmar. Andra dagar är det datorn där min kära livssamling finns, genom att gå igenom låtarna där kan jag återuppleva de senaste åren av mitt liv igen. Det är underbart vad musiken kan påminna en om. Och att minnen kan komma tillbaka så starkt, genom en enda låt på tre minuter har du en hel sommar i huvudet.


Det var längesen jag lyssnade på itunes och musiken på min dator. Men nu ska jag ta tillvara på kvällen och lyssna igenom och återuppleva några år av mitt liv igen.


Vi ses när jag kommer tillbaka till nuet


:*

Presentation

Omröstning

Är du lycklig nu?
 Ja
 Nej

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Statistik


Skapa flashcards