En blogg i vimlet

Alla inlägg under juni 2008

Av musikego - 30 juni 2008 13:03

P3 - musiken du inte kan leva utan


Ja det stämmer väl rätt bra. Ändå lägger jag p3 på hyllan för ett tag. I alla fall här hemma. Nu är det enbart kent som fyller min stereo.


Ja, jag har en bra anledning till detta, en riktigt bra. Det är nämligen snart dags för arvikafestivalen. Och kent är självklart huvudnummret för mig. Så pepp kallas det nu, för fulla muggar!


Nu måste jag tyvärr dra mig, ska mata lite byggarbetare med jordgubbar & glass. Sen bär det av till willys för mat-shopping inför festivalen.


I'll be back.

Av musikego - 24 juni 2008 02:08

Jag har skrivit om det förut, nu skriver jag om det igen.


Idag med en annan mening. Typ...


Det ska bara bli en liten notis var det tänkt.


Jag vill helt enkelt ha mer feedback. Fler kommentarer. Det behövs för att orka skriva vidare, för att ha motivationen. Som det är nu vet jag inte om de som tittar in verkligen läser eller om de bara fortsätter vidare.


Jag vill också ha kritik, för att kunna skriva bättre och för att utvecklas behövs det. Jag vill veta vad ni som läser vill läsa om, och vad ni tycker om det jag skrivit så långt.


Feedback & kritik alltså. Mer kommentarer helt enkelt.


Tack på förhand, eller nåt...

Av musikego - 23 juni 2008 23:36

Ena sekunden funkar ingenting, jag kan inte stanna. Nästa sekund är det bättre igen, jag ler och kan vi kan ha ett någolunda normalt samtal.


Det kan inte fortsätta såhär. Jag försöker att inte se när det går sämre, jag försöker glömma det jobbiga och behålla det som är bra. Men det går inte, det har pågått för länge, jag är för trött.


Mitt leende känns inte längre äkta, mitt skratt har förändrats. Vem är jag? Vem håller jag på att bli? Mitt i alltihop tappar jag bort mig själv. Det får inte hända. Jag vill varken förlora mig själv eller de i min närhet. Men som det är nu kan det inte fortsätta.


Varför tror jag på er? Allt för många gånger har jag lurat mig själv. Jag inbillar mig själv att nu, Nu blir det bättre. Nu säger de att de ska försöka på riktigt, det ska förändras. Men händer det någonsin någonting? nej. Inte en endaste gång har den drastiska förändringen som vi alla väntat på inträffat. Inte en gång.


Jag vill inte låta mig luras mer. Jag ska inte låta mig luras mer. Nu är det bara en sak som gäller - förändring.


Jag tänker gå den enkla vägen för jag orkar inte kämpa mer. Jag låter er lösa det själva, hur ni gör det det lägger jag mig inte i. Bara ni inte låter oss lida mer.


Jag kan inte bo kvar här. Det går inte. Jag trivs inte.



Jag behöver förändring.

Av musikego - 20 juni 2008 14:59

Det har varit en hektisk dag på jobbet. Mycket folk, regn och gegga. Men är det svensk sommar så är det.


Idag har det nästan varit släktkalas på jobbet, fast det är baar jag som träffat dem i och för sig. Först var farmor och Rolf där och handlade lite. Sen var det Per, Anki och låtsaskusinernas tur, och sist men inte minst mor och bror min. Inte hel fel med lite trevligt snack mellan kunderna. Sen kom också Linnea, som tydligen har som tradition att plocka på Ängebäck på midsommar! Att man inte visste det.. Hon kom också med väldigt roliga nyheter; Baileys har fått föl! jovisst vetu, igårkväll eller natt tror jag minsann att det var. Ett litet sto blev det, guuuu så underbart! Bättre blir det imorgon också när man ska dit och se underverket. Jag kan knappt vänta!


Men nu tar vi en dag i taget. För tillfället sitter jag här och njuter av de godaste gubbarna i stan´ - våra älskade jordgubbar. Jag fick med mig några liter hem idag, och jag börjar bli liiiite mätt på dessa nu. Det kanske inte är så smart då det blir ännu fler goá gubbar ikväll.


Senare idag ska jag nämligen ta mig tillbaka till Ängebäck på något vis, där midsommarfirande blir. God mat, älskat fôlk och svensk midsommar -självklart blir det toppen!


Men nu är det dags att börja fixa i ordning lite, så jag kan dra mig mot buschen sen. Ha den bästa midsommaren nu gott folk!

Av musikego - 19 juni 2008 22:04

Jag vet att det finns många där ute som är missnöjda med sommarjobben de fått. Jag däremot, kan glatt meddela att jag inte är en utav dem.


Det är nu andra året i rad jag jobbar som jordgubbsförsäljare på Ängebäck Gård i Grava. Och jag stortrivs. Visserligen var det min första dag för sesongen idag, men jag vet att jag inte kommer tröttna.


Jobbet passar mig som handen i hansken just för att det har allt det jag vill att ett sommarjobb ska ha; man är utomhus hela dagarna,man träffar en massa übertrevliga människor, man får äta hur mycket jordgubbar man vill (nästan....).


Det finns hur många fördelar som helst! Jag är verkligen glad över det här jobbet och jag rekommenderar det verkligen till alla.


Det enda jag saknar i år är kalvarna. Förra året hade de nämligen två stycken sjukt söta kalvar i en hage bredvid jordgubbslandet. Tillsammans med en massa små killingar! Killingar har de även i år, men kalvar blir det inget med. Ni som känner mig vet hur mycket jag gillar kor så lite synd är det, men jag får väl klara mig med de tooooksöööööööta killingarna!

Imorgon blir min andra jobb-dag den här sommaren. Den är lite kort, bara 8-12. Dock lär jag inte ha några problem med att hitta på saker att göra imorgon efter jobbet, det är ju ändå midsommar.


Glad midsommar på er allihop nu. Och har ni inget bättre för er (som ni självklart inte har), så ta en sväng förbi Ängebäck och plocka lite jordgubbar och hälsa på lilla mig vetja!

Av musikego - 15 juni 2008 17:22

Hur hälsar man lite vitsigt i en vägkorsning?
-Morsning korsning!


P3 är det som gäller, hela dagen!


Som jag sa i förra inlägget så äter jag inte längre nyttigt, jag har tappat min sk. "godisdiet". men det ska det nu bli ändring på.


Tyvärr så är det inte bara dieten som är borta. Träningen är inte heller på topp. Jag blir sur bara jag tänker på det, jag skäms. Jag vill träna, jag är träningssugen. Men när jag sedan ska åka så är det alltid något annat som lockar mer. Kanske är det sol och bad med vännerna, eller ett bra tv-program. Alltid är det något.


Det är svårt att träna på sommaren, solen är framme och då vill man inte sitta inne bland massa svettiga människor i varma lokaler. Nej jag vill vara ute och njuta av den värme vi får.


Jag måste sluta tänka så. Jag måste komma iväg och träna. Men det tar emot. Nu är det jobbigt när det var så längesen, det känns ovärt. Det känns skämmit. Jag skäms för att jag har en sjukgymnast som håller koll på mig. Tänk då hur det ser ut när jag inte tränar. Jag måste iväg och träna!


Nu bestämmer jag en dag så blir det lättare. Veckan som kommer kan jag faktiskt inte då jag är borta Måndag till Onsdag och jobbar Torsdag, Fredag. Sen är det midsommarhelg och stängt på gymmet kan jag tänka. Det får bli Onsdag 25 juni. Då jobbar jag förmiddag och hinner träna efter. Det är långt dit. Så får det bli i alla fall. Oavsett väder så ska jag träna den 25:e.


Bra, eller nej inte bra. Men en början. Egentligen ska jag träna minst två gånger i veckan, lyckat. Det ska bli så. Det ska det. Jag ska komma igång nu. Sådetså.


Önska mig lycka till.

Och tro på mig!

Av musikego - 15 juni 2008 17:15

Tidigare det här året bestämde jag mig för att sluta äta godis. Inget godis, inte heller några kakor eller andra godsaker. Det gick förvånadsvärt bra om man tänker på vilken godisgris jag är. Men nu är det tillbaka. Jag vet inte riktigt hur det gick till, men tillbaka är det. Jag har inte köpt något eget godis än, nej här kör vi på snylt förstår ni. Blir ja bjuden så äter jag, men är det bättre än att köpa själv? Nej för nu har jag ersatt godisköpandet med nötter, så jag köper nötter och snyltar godis. hela min princip om att vara nyttig och spara pengar har gått i krasch.


Usch, såhär kan jag inte hålla på. Nu är det ändring som gäller. INGET godis, inga nötter, ingenting onyttigt - inget att slösa pengar på.


Vi tar nya tag, börjar om, slår på stort.

mitt nyttiga liv har börjat - igen.

Av musikego - 13 juni 2008 15:16

Någonting är dömt att misslyckas när dessa två "incidenter" inträffar på samma dag. Än så länge har jag dock kommit lindrigt undan med endast två trasiga axelband, men dagen är inte slut än.


Egentligen är jag inte så värst skrockfull av mig. Visst kanske jag inte går medvetet under en stege, eller slår sönder speglar lite här och var. Men idag har jag inte tänkt så mycket på att det är just den dagen det är.


Jag vet inte, jag försöker att inte tänka på det. För mig är det fredag idag, det är fredag och det är sommarlov. Det är det viktiga. Vilket datum det är struntar jag blint i.


Ikväll blir det utgång. Först middag & förmys med tjejorna sen hoppas vi på något mer livat i stan. Jag är faktiskt riktigt pepp inför kvällen, det var längesen nu. Ska bli kanonens -hoppas jag!


Nu blir det att göra sig i ordning litegranna för att sedan traska iväg till bussen.


Ha en bra kväll allihop!

Presentation

Omröstning

Är du lycklig nu?
 Ja
 Nej

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Statistik


Skapa flashcards