En blogg i vimlet

Alla inlägg under januari 2009

Av musikego - 30 januari 2009 00:27


Det här funkar inte längre. Jag och min blogg är inte vänner. Jag och skrivandet är inte vänner. Inte just nu, inte alls faktiskt.


Vart är lusten att skriva, vart har mitt behov tagit vägen?


Kanske beror det på att jag inte lyssnar lika mycket på radion, jag hittar inget intressant att skriva om. Kanske beror det på att jag inte lyssnar på p3:s verkligheten på söndagarna alls på senare tid. Kanske beror det på att jag omedvetet sparar mig till textkommunikationen som börjar igen till veckan?


Det är väl bara att vänta och se vetja. 


Nu har jag ju ändå skrapat ihop ett inlägg som jag inte har en aning varifrån det kom.


Det ska nog fixa sig dethär.


:*

Av musikego - 22 januari 2009 09:33

Rädsla bottnar i okunnighet. Att inte veta vad som kommer. Det har jag lärt av en muntlig presentation jag hade förra året i svenska när jag pratade om just rädsla.


Nu är jag rädd. Riktigt jävla nervös, ursäkta fula ord.


Men jag är det, på riktigt. Jag sitter i skolan och det är bara några timmar kvar tills jag ska till en pratmänniska med mina päron och p-r-a-t-a.


Jag har varit där förr. Voops, nu kom någon fram som jag inte sagt tidigare. Men så är det i alla fall. Och jag är rädd för hur det kommer bli, hur blir det sen hur blir det då. Hur blir allting?


Jag vill bara fly härifrån.

jag vill flyga iväg någonstans och aldrig komma tillbaka.

Jag vill i alla fall flytta in till stan.


Bästa dagen idag va. Not.

Av musikego - 22 januari 2009 09:31


Jag missade att skriva igår. Jag skulle berätta för er alla att det var internationella kramdagen. Så att ni skulle krama varenda kotte ni såg. Men nu missade jag det. Så skäms på mig. Nya tag nästa år. Kram på er i alla fall :) 

Av musikego - 17 januari 2009 16:51

Ikväll är det p3 guld galan. Och vad är det jag hör på radion?


Jo, på p3 gulds hemsida finns en ny version av ingenting. Låten "ingenting" av kent.

I den här versionen är det Nanne grönvall som sjunger.

Inte okej.


http://www.sr.se/sida/gruppsida.aspx?ProgramId=3266&grupp=6167

Av musikego - 14 januari 2009 23:10

Kvällens andra inlägg.

Kvällens andra ämne.


Om ni sen jämför vad det här inlägget kommer handla om med mitt förra så kanske ni förstår hur mina tankar verkligen kan flyga iväg någon annanstans mitt i en tanke.


Vad som komma skall är egentligen aningen tabu. Åtminstånde känns det så. Men det kanske bara är jag som är lite bakom.


Än en gång så handlar det om något jag tror mig ha snappat upp från radion.


Kungahuset. Djupt ämne, verkligen.. Det kan det faktiskt vara. Det finns ändå en del disskutioner om vårt kära monarkiland. Är det verkligen nödvändigt med ett kungahus när det enda kungligheterna ändå gör är att sitta och se söta ut. Och ibland vinka lite lätt genom att sakta röra handen som ett roder. Nej usch, så får man inte skriva. Förolämpa vårt lands stoltheter. Jag ber så hemskt mycket om ursäkt.


Nu låter det visst som om jag är emot monarkin. Det är jag faktiskt inte. Jag gillar tryggheten och symboliken som finns genom vårt monarkistyre.


Men nu till själva funderingen. Pang på bara! Vad händer med vårt älskade kungahus om näste tronföljare är homosexuell? Jag menar, gaygiftemål är inte tillåtet i Sverige. Eller är det det..? Skulle det kanske bli det om situationen blir sådan? Är det det som behövs för att folk ska förstå att man får älska vem man vill?


Själv tror jag att detta skulle medföra en mindre skandal. Eh, mindra va. Jag tror en stor del av sveriges befolkning skulle rasa mot kungahuset. Och tänk bara att vara den som kommer ut med en sådan grej. Om det är jobbigt för en vanlig svenne, hur skulle då en tronarvinge känna sig?


Vem vet, rädslan kanske är så stor att personen i fråga inte skulle våga berätta. Kanske är de senaste generationerna kungligheter homosexuella, utan att ha vågat komma ut med det.


Det vet varken du eller jag.

Av musikego - 14 januari 2009 22:53

Idag tror jag minsann jag såg den vackraste stjärnhimlen någonsin.

Det var så underbart vackert, den mörka himlen syndes knappt under det tjocka täcket av stjärnor.


Jag var ute och red i skogen. Men det var inte enkelt att koncentrera sig på ridningen när min blick vandrade uppåt skyn mest hela tiden. Stjärnorna stal min uppmärksamhet. Det bästa med hela upplevelsen, förutom att själv sakta skritta genom skogen med den utsikten - var när jag kom till de öppna ängarna. Det var en känsla som verkligen fångade mig.


Tänk dig att himlen öppnar sig för dig. Nästintill den känslan fick jag.


Alla träd försvinner runt om, det är helt vindstilla, helt tyst. Det enda som lyser upp den smala skogsvägen är pannlampan på hjälmen.


Fast jag blev så uppslukad av helheten att jag släckte lampan så fort jag kom ut ur skogen. Det var verkligen som bilderna man kan hitta om man söker på google. Det var som det man ser på tv.


Det var inte som det jag brukar se vanligtvis när jag rider runt i våra värmlänska skogar i alla fall.


Vilken kväll

:*

Av musikego - 14 januari 2009 10:36


Kan någon få mig att förstå att jag börjar tio över nio på tisdagar. Inte halv nio. Och kanske kan någon komma och väcka mig en onsdag som denna. När jag försover mig en timme. Kanske kan någon också ta med mig långt härifrån så jag slipper gå upp överhuvudtaget. Jag vill ha lov igen, jag vill ha sommarlov nu. Men äsch, det är ju bara ett halvår kvar. Det går nog fort...

Av musikego - 11 januari 2009 13:23

Jag har kommit på en till sak.

När jag väl skriver, så räcker det inte med ett inlägg. När jag väl börjar måste jag bomba världen med inlägg på inlägg på inlägg. Men som jag tidigare konstaterat. Det är för mig.


Jag har då gått och funderat på några ämnen som inte dött än, de förtjänar att skrivas ner.

Jag ska börja med en sak angående p3, så får vi se om jag fortsätter med några ytterligare senare.


P3 har omnämnts åtskilliga gånger i min blogg. Det är alltid ett aktuellt ämne, då jag nästan alltid låter radion förgylla min vardag. Den blir en del av mitt liv.


Ni vet att man kan känna en sån längtan att bara få vara någon annan? Ibland är det fär att man bara tröttnat på den man själv är, eller så vill man bara ta en paus och leva någon annans liv. I mitt fall var det avundsjuka som drev mig.


Det hela utspelade sig för någon vecka sen. Jag sitter i min svarta sacco-säck framför teven hemma i allrummet på andra våningen. I min hand har jag handkontrollen till vårt gamla playstation. Jag är inne i en bomberman period och jag kan sitta i timtal. Men till saken nu, radion är på i mitt rum som ligger intill - p3 såklart. Det pratas om oförglömliga brev och saker man fått på posten.


En av programledarna heter Jonna. Efter att en av de andra berättat en historia liknande den i filmen ps. i love you, kommer Jonna med den underbaraste sanna berättelsen någonsin.


Det utspelade sig för ett antal år sen. Jenna är ett stort kentfan, och hon har länge gått och väntat på att de ska släppa sin då nya cd Hagnesta Hill. Att vänta är nästintill outlidningt. Det vet alla ni som någon gång väntat på en viktig dag, ett viktigt ögonblick, eller kanske bara på att få komma in på toaletten. Att vänta kan vara hemskt, men ändå så värt det.


Dagen innan plattan släpps ligger Jonna sömnlös i timmar. Hon bara ligger där i sängen och laddar inför morgondagen. Snart somnar hon, och då är morgonen där på en blinkning.


Dagen en ny platta släpps vill man vara ute i god tid, speciellt om man heter Jonna och är ett stort kent fan. Men så blir det inte. För Jonna har fått post.


Nu kommer vi tll den känsliga biten, när jag hörde hennes historia på radion blev jag tårögd av avundsjuka. Jag har aldrig i mitt liv velat vara någon annan så mycket som just då.


Jonna berättar att ett paket låg i brevlådan. Ett litet fyrkantigt sådant. Hon öppnar paketet.



I paketet finns den nya skivan. Kents-samma-dag-utsläppta-skiva låg i Jonnas bredlåda. Det här låter inte så värst märkvärdigt, och det skulle det inte vara heller. Om det inte vore för det som stod skrivet på cd-fodralet. Den var singerad. Av kent. Helt jävla fucking unbelievable.


"Till Jonna från kent" stod det.

Presentation

Omröstning

Är du lycklig nu?
 Ja
 Nej

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Statistik


Skapa flashcards