En blogg i vimlet

Alla inlägg under augusti 2010

Av musikego - 30 augusti 2010 01:50

Jag grinar för det mesta, har gjort det ett tag. Nästan vad som helst får mig till tårar, vad som helst som får mig att tänka på Det.


Jag måste inse det nu, det är lika bra att tala högt om det. Min allra bästa vän ska flytta. Och inte är det en liten flytt heller, inte till Stockholm, Göteborg, Umeå eller ens Norge. Det här är ordentliga grejer vi snackar om. Hon ska flytta till England.


När hon berättade att hon tänkte på det, att hon kanske skulle hamna där var det ingen big deal. Jag tänkte att det lär väl inte hända än på ett tag och det är väl bäst att ta det när det kommer. Men det dröjde inte länge. Snart hade hon fått familj och skulle bestämma sig på riktigt. Då ville jag inte att hon skulle åka alls, jag hoppades att hon skulle ändra sig, att hon inte skulle lämna gatan och att vi aldrig skulle hamna i olika länder.


Men hon bestämde sig för att åka. Jag kunde inte fatta det, jag förstår det inte än helt och hållet, det kommer jag inte göra förrens hon flyttat. Men då förstod jag verkligen inte, det var så overkligt. Jag visste inte vart jag skulle ta vägen, det var på riktigt. Hon ska flytta.


Någon vecka därefter hade tanken sjunkit in bättre. Jag hade tänk på det och förstod att det är det här hon vill. Varför skulle jag stå ivägen? Jag blev glad för hennes skull och tyckte det skulle bli ganska kul, det lär ju bli några Englandresor för mig framöver och det är ju aldrig fel! Dessutom kommer hon trivas som handen i handsken skulle jag tro. Min deppiga inställning hade vänt, det skulle bli bra ändå. Jag är glad för min lille gris.


Sen kom ännu en smärre chock. Inget som förändrade min inställning till flytten men något som fick mig att sätta drickan i halsen. Hon berättar att även hennes pappa och syster ska flytta till England. Det hade vart tankar på det ett tag men inget de velat prata så högt om. Jag blev chockad! nu kommer det bli ännu tommare i huset på sexan. Verkligen inget jag hade räknat med, jag hade vant mig vid tanken på att en av dem försvinner, men tre? Jag blev rädd att aldrig se dem igen, att snart försvinner allihop och huset gapar tomt.


Det har gått för fort, jag vet inte vart jag ska ta vägen. Alla försvinner åt olika håll på en sekund. Idag flyttade två. Den 11e flyttar Elin, åh herregud. Så långt bort. Men det kommer gå bra, vi kommer ses snart. För jag kommer inte klara mig alltför länge utan min bäste granne och vän.


Det blir bra. Alla går vidare, det bara är så. Jag måste bara lära mig att hantera det. Och bli en baddare på att hålla kontakten med mina fina. För det är nog inte sista gången jag säger hejdå till en vän. Men förhoppningsvis sista när det gäller min bästa.


Elin, jag älskar dig. Och kommer alltid att göra, mig blir du inte av med så lätt

Av musikego - 29 augusti 2010 13:35

Nu börjar det, nu är det på riktigt. Och jag vill egentligen inte tänka på det, jag vill verkligen inte. Jag förstår inte än, jag har inte insett vad som egentligen händer. Jag vet inte om det är bäst att inte förstå tills det verkligen händer, eller om jag borde börja inse det nu, för att ha tid att smälta det.


En minut att skriva texten, längre än så vill jag inte tänka. En annan gång. Jag skjuter fram det.

Av musikego - 26 augusti 2010 23:19

Jag vet att du gav mig all din kärlek
Utan krav på en motprestation
Åh, som jag önskar jag var värd dig
Att jag kunde ge dig nånting lika stort


kent, strömsholmen, eskilstuna

12 juli 2008


SÅ. Mycket. Kärlek. ♥

T

Av musikego - 26 augusti 2010 01:17

Jag måste tro att det kan hända

Jag måste drömma min egen dröm

För du & jag ska aldrig dö

Nej du & jag ska aldrig dö


--------------------------------------------------------


Körsbärsblommor, eller Sakura som de också kallas, är ett vanligt motiv i den Japanska tatueringskonsten. Körsbärsträd har stor betydelse i den Japanska kulturen och när körsbärsträden blommar varje år i Japan firas det högtidligt. För Japanerna symboliserar körsbärsblomman bland annat livets kortvariga skönhet eftersom de otroligt vackra blommorna har en så kort blomningstid. De har länge symboliserat dödlighet och skörhet samt förknippats med begreppet "Mono no aware" som betyder ungefär att alla ting är kortvariga och man ska vara rädd om allt så länge det varar och känna empati för ting, eftersom när tingen försvinner kommer alltid ledsamhet. De kan även symbolisera våren, lycka, kärlek eller moln eftersom de blommar i böljande massor.

Av musikego - 26 augusti 2010 01:02

Tycker det mesta är lite konstigt just nu, och vet inte om det är bra eller inte.

Får nog tänka vidare på det ett tag..


Nu ska jag försöka sova, ska till stallet imorgon. Första gången sen juni tror jag, galet.


:*

Av musikego - 24 augusti 2010 14:58

Jag stör mig på när folk skriver att de inte har tid att skriva egentligen. Varför skriver man då? jag fattar inte, ändå gör jag det själv nu. Har verkligen ingen tid för det egentligen men jag försöker väl lura mig själv att jag har mer tid, eller något.


Ska vara på jobbet om högst en timme. Innan det hinna äta, göra mig iordning, ta mig in till stan, hitta parkering, krångla med parkeringspengar osv, osv...


Låter som en fin dag.


Dessutom har jag helvänt på dygnet, vaknade för två timmar sen. Somnade runt fem imorse. Fattar inte vad jag håller på med. Dags att göra något åt det.


Och jag vet, fluminlägg, men kände för det.


:*

Av musikego - 22 augusti 2010 18:24

Jag kan inte sluta lyssna på Lasse. 24/7, stereo, ipod, mobilen. Allt är Lasse nu. Det är sjukt vilka musikperioder jag kommer in i. Just nu är det lasse som gäller, och vilken kung han är.


Bästa låten - Du hade tid. Den går på repeat.

Hur ska jag gå hem, när allt är såhär?

den var så galet bra i fredags. Helt sjukt vilken styrka, vilken kärlek.


Lasse är kung. Han är bara bäst.

Sveriges bästa artist, utan tveken.


Mina fingrar säger, va fan Karlstad, klart ni va ett segertåg!

LOVE.



upd.

måste tillägga att nej, han slår inte kent.

Men han är ändå bästa artisten, kent är bästa bandet.

Sådetså

Av musikego - 22 augusti 2010 04:09

Förresten så har jag haft den bästa kvällen typ någonsin. Mina vänner är de bästa, verkligen. Jag älskar er!


Sjukt vad tomt det kommer bli... Herregud jag vill inte tänka på det. blir ett senare inlägg. Nu är det dags att sova.


Natti

:*

Presentation

Omröstning

Är du lycklig nu?
 Ja
 Nej

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Statistik


Skapa flashcards