En blogg i vimlet

Alla inlägg under november 2009

Av musikego - 30 november 2009 22:51

Det här kommer blir ett vad-har-jag-gjort-idag-inlägg. Det är redan bestämt. Men det är faktiskt tillåtet idag, för det har hänt en himla massa.


Dagen börjar med att jag vaknat tio gånger inatt i ren nervositet, varje gång tror jag att jag försovit mig, det hade jag inte. Inte en enda gång faktiskt. När klockan äntligen ringer klockan halv åtta, tjugo i åtta och åtta (man var ju tvungen att vara säker på att inte somna om igen) går jag upp och äter frukost. Jag gör mig i ordning och cyklar till bussen. Märker att jag glömt plånboken hemma och cyklar hem igen, tar nästa buss och kommer in till stan.


Väl inne tar jag mig en promenad mot orrholmen, kommer halvvägs och svänger vänster, mot vägverket. Sitter och väntar i en halv evighet, vilket betyder ca 30 min. Sen kommer en man vid namn Mikael och ropar upp mig. Närmsta timmen är som en dimma. Jag minns det i detalj men det känns inte verkligt. Jag kör bil i en halvtimme, sen säger Mikael att jag har körkort. Vilken kille!


Så idag mina kära vänner, har Malinda tagit körkort. Galet skönt faktiskt, jag gillar det.


Kom nästan nyss hem från premiärturen också, fast helt själv var jag inte, Elin fick åka med. Rätt fränt faktiskt, jag gillar det här med körkort. Bra skit.


Och nu sitter jag i sängen med datorn i knät. Levande ljus är tända runt om i rummet och radion står på p3, såklart. Nu ska jag njuta av min totalt lyckade dag. Det gillas.


kärlek

:*

Av musikego - 29 november 2009 16:25

Det är julmys i hela staden, julbelysningen lyser upp gatorna och granen står på torget. Precis som det ska vara på första advent.


Hemma är de röda gardinerna på väg upp, julstjärnor och ljusstakar finns lite här och var och pepparkakorna är framme.


Själv har jag inte riktigt hittat julstämningen än, jag har inte haft tiden att slappna av och njuta. Men det kommer, tiden finns fortfarande och jag ska snart dra mig mot kyrkan för ett första adventsfirande. Då kommer känslan.


Senare, när jag kommer hem igen har jag bestämt mig för att mysa till det med levande ljus, glögg, pepparkakor och till och med julmusik. Nu satsar vi på riktigt, det är ju ändå första advent.


:*

 

Av musikego - 28 november 2009 15:39

Jag har ändrat mig, nu tipsar jag om min nya blogg ändå.


Jag ville ha en plats för att visa mina foton och kände att jag inte vill blanda text och foton. Det passar inte här. Så det fick bli en ny, på samma domän. Jag är nöjd för tillfället, det är inte det ultimata för att just visa foton kanske, men det funkar.


Titta in vetja - här


Av musikego - 28 november 2009 13:44

På tal om problemslöst så drömde jag väldigt mycket konstigt inatt. Jag har tidigare sagt att vad som händer omkring mig och hur jag känner påverkar mina drömmar väldigt mycket, så även inatt. Jag var stressad, missade tider, försov mig, glömde helt bort och var allmänt förvirrad.


Jag har inte nämnt det här men jag klarade körkortsteorin nu i veckan (Jiho!), och det betyder att uppkörningen närmar sig. Jag vaknade i panik inatt, - flera gånger faktiskt - och trodde det var en annan dag och att klockan var alldeles för mycket. Som tur var kom jag på rätt fort att det bara var lördag, och jag kunde andas ut igen. Annars är det inte så värst ovanligt att jag springer upp i panik och ber mamma skjutsa in mig till stan eller liknande när jag tror att jag försovit mig. Lyckligtvis brukar hon ha bättre koll än mig och det brukar sluta med att hon upplyser mig om att klockan inte är mer än sju på morgonen eller liknande, pinsamt men lugnande.


Jag vet inte om jag kan göra någonting åt det här, jag försöker lugna mig genom att ställa fem olika larm på mobilen, men det verkar ju inte funka. Jag antar att det bara är att försöka slappna av, hålla koll på dagarna och inte försova mig när det gäller. Tur att det inte är så värst långt kvar, jag får väl stå ut med en lite sömnlös vecka kanske, men det är det värt. Nu ska körkortet fixas, sådetså.

Av musikego - 28 november 2009 13:33

Allt känns bättre nu. Jag har kontroll, jag vet vad som händer och jag har för tillfället inte så mycket att oroa mig över. Det är bra nu. Och det känns som att det är bäst att njuta av situationen, för känner jag mig själv rätt hittar jag snart problem igen.


:*

Av musikego - 26 november 2009 22:01

Det finns en hel del jag ångrar i mitt liv. Vissa saker mer än andra, och ibland måste man gå tillbaka och tänka på det man ångrar. Ibland måste man se vart det gick fel och hur man kunde gjort istället. För att lära oss av fel vi gjort och saker vi ångrar att vi gjort eller inte gjort behöver vi analysera det vi gjort.


Det finns saker jag vill ta tillbaka. Det finns ögonblick, i värsta fall veckor jag önskar jag kunde radera. Tid som inte hade något positivt med sig utan bara drog ner mig i depression.


Nu är ett sånt där tillfälle när jag tänker på vad som hänt, vad jag gjort och vad andra gjort. Jag analyserar och tänker på vad jag ska göra annorlunda i framtiden. Men jag kommer ingen vart. Jag har tänkt över samma sak så många gånger, jag kommer fram till ett svar som är relativt simpelt men sen kommer jag inte längre. Kanske behöver jag inte nå längre, kanske är det ett tecken på att jag är på väg att överanalysera situationen.


Det är en balansgång, en svår balansgång på en smal tråd. Man behöver analysera för att veta vart man ska, men går det för långt gräver man ner sig och förlorar mer än man får tillbaka.


Ibland måste vi helt enkelt vända blicken upp, se vägen framför oss och lägga problemen som varit åt sidan.


Det är vad jag tänker försöka med.


"Vi är inte mer än människor"

Av musikego - 26 november 2009 00:52

Jag borde sova nu, som vanligt men jag kan inte. Jag kan faktiskt inte, inte förrens jag har skrivit det här.


Det här inlägget är till Dig. Du som alltid brukade läsa, tror jag i alla fall. Men du kände dig lite bortglömd ibland. Du brukade säga att du gillar att läsa men det vore kul om jag nämnde dig lite mer ibland kanske. Jag kommer inte nämna dig nu, jag hoppas du vet vem du är ändå.


Jag hoppas du fortfarande läser, jag hoppas du inte har glömt mig. Jag vet ärligt inte alls hur det ligger till. Jag vet bara att jag är densamma som jag alltid varit. Jag har inte förändrats, jag är den jag är. Och jag saknar dig, Vi var en stor del av varandras liv. Jag saknar dig som vän, jag säger det här och nu. Jag är ledsen för allt jag gjort som sårat dig, det är jag verkligen. Men jag är inte ensam om att ha varit dum, verkligen inte. Jag vill att du ska förstå. Tänka över och inte vara så jävla envis.


För nu har det gått för länge utan ett ord.

Av musikego - 25 november 2009 23:42

Det finns vissa saker som får oss att börja tänka, att riktigt gå igenom en tanke om och om igen. Det kan vara en sak, någonting vi ser, en låttext, en känsla eller en mening. För mig var det något någon sa. Det fick mig att tänka på tiden; vårt förflutna, vår framtid och vårt nu. Alltid finns det något som tränger sig fram. Vi lever med det hela tiden, jämt och ständigt även fast vi inte alltid ängnar det så mycket tid.


Själv älskar jag att leva på minnen. Fina och bra minnen som gör mig lycklig, men även sämre minnen som jag antingen lärt mig något av eller bara tycker om att tänka på för att det leder till något bra. Ibland handlar det också om sämre minnen som bara känns bra att tänka på, även om det gör mig ledsen för stunden. För jag vet att det är minnen, det är sånt som varit, och det är sånt jag ska försöka undvika att uppleva igen - om det går.


Jag har nyss hört att man inte ska leva på minnen som ung. Jag minns inte vart jag läste eller hörde det, men så var det i alla fall. Minnen kan man leva på som gammal och rynkig. När man inte längre har någonting att se fram emot, då kan man leva på minnena. Jag håller inte med. Jag tycker om att tänka på minnen, och jag tror att det är bra för det är något man ska vårda, kunna gå tillbaka till och helt enkelt minnas.


Just nu minns jag, jag minns musik, låtar som betyder och betytt något genom åren. Jag minns känslor, promenader, vänner och pojkvänner. Och det är inte bara bra minnen, men det är minnen. Och jag vill inte glömma, därför tänker jag.

Jag minns.


:*

Presentation

Omröstning

Är du lycklig nu?
 Ja
 Nej

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Statistik


Skapa flashcards