En blogg i vimlet

Alla inlägg under juni 2010

Av musikego - 24 juni 2010 23:05

När inget är sig likt

fast allt är likadant

när inget är sig likt

var är min tystnad värd?


Kent har släppt ett nytt album - en plats i solen. Underbara, ofelbara kent har gjort det igen, och det går rätt in i hjärtat. Några speciella guldlimpar är t.ex; Gamla ullevi, Ärlighet Respekt Kärlek och Passagerare. Som vanligt så finns det inte ord för hur bra det är. Bäst


Och om en vecka är det konsert igen, äntligen! längtan börjar på riktigt nu, jag har inte riktigt haft tid att längta innan, med student och allt. Men nu med nya skivan, nu börjar det. Om en vecka och en timme ska jag se världens bästa band. Och en hel del andra underbara, på Peace&Love i borlänge. Det kommer bli så sjukt bra det bara vet jag.


Allt är så bra nu, p&l om bara fyra dagar, kent om en vecka, eclipsepremiär även det nästa vecka, åååhååå livet leker!


KÄRLEK

Av musikego - 19 juni 2010 16:53

Jag trodde inte jag skulle bli påverkad alls av bröllopet, jag var säker på att det inte var någonting för mig, att det skulle vara helt ointressant. Därför blev jag något överraskad när jag ändå bestämde mig för att se spektaklet och ännu mer när jag kände tårarna rinna nerför kinderna. Det var så vackert! det var så fängslande. Jag är glad att jag bestämde mig för att se det, historiskt, magiskt och underbart vackert, ingenting man glömmer i första taget.


Jag blir till och med glad när de pratar om hur allt är specialgjort för dagen, klart de ska ha det bästa! tidigare var mina tankar mer på kostnader och hur mycket annat man hade kunnat gjort med pengarna. Men nu, vem bryr sig? Det är ju kungligt bröllop för tusan!


Åh, så vackert :')

Av musikego - 17 juni 2010 22:59

För en vecka sen tog jag studenten. För en vecka sen var jag på champangefrukost, för en vecka sen sprang jag ut, åkte jag flak, sjöng, skrek och visslade jag med min klass. För en vecka sen hade jag en helt otrolig dag.


Det sjukaste är att jag redan saknar det, även fast det är sommar så saknar jag tryggheten med en klass, tryggheten med skolan, att alltid veta vad man ska göra. Att alltid ha någonting att göra. Jag tänkte tillbaka på de tre senaste åren häromdan och det har verkligen varit bra år. Glada år, lyckliga år, sjuka år, lite ledsna år. Men underbara. Jag kommer sakna klassen, min klass Mp3b. Jag kommer sakna mediekorridoren och lärarna, jag kommer sakna maccisarna och alla människor runt omkring som man alltid hade någonting gemensamt med.


Det är konstigt och dumt att man alltid ska komma på hur bra saker är efteråt, när man inte längre har dem. Det är så onödigt att man inte kan se hur menigsfullt det är och hur bra man har det när man är där, man måste vänta till efteråt för att riktigt se innebörden.


Jag kommer sakna min gymnasietid, absolut. Men jag ska se framåt, jag är fri nu, jag kan göra vad fan jag vill. Jag har jobb, och jag har tid. Jag har möjligheter, jag måste bara ta tag i mitt liv och använda dem.


Jag tog studenten för en vecka sen, jag hade den bästa dagen i mitt liv. Jag kan se tillbaka på min skoltid och vara nöjd, och jävligt lycklig, för nu är jag fri.

Av musikego - 14 juni 2010 23:30

De senaste veckorna har verkligen varit otroliga. Helt underbara, kanske de bästa veckorna i mitt liv, i alla fall top tio. Hela Maj har varit som en saga, nedräkning till studentresa och student, klassresa och massa fint.


Sollaren med klassen var bra. Himla bra. Nästintill hela klassen samlade på en ö, musik, dricka, mat. Även om vägen dit inte gick så bra, båten krånglade och regnet var över oss hela natten så är det en kväll att minnas.


Sen studentresan. Ayia Napa. Det är svårt att beskriva den resan med ord, man måste liksom ha vart där för att förstå hur jävla bra det var. Bästa resan någonsin. Bäst väder, bäst folk, bäst fest. Bäst allting. Det kommer bli svårt att slå vill jag lova, för fy tusan vilken bra vecka, tack bästa folket för den


Balen. Mina förväntningar var inte alltför stora, nöjesfabriken istället för blue moon, säkert kaos, regn och annat fint. Jag hade helt fel. Det blev hur bra som helst, fint väder, lagomt med kaos och helt enkelt riktigt bra kväll. Bästa kvällen på länge, gillas starkt.


Studenten, det går inte att få ner den dagen på bara några rader, det behövs en hel bok för att förklara känslorna, glädjen, lyckan och hur fantastiskt jävla kul man hade. Det är en dag jag kommer minnas resten av livet.


När jag tänker tillbaka på hur sjukt bra de senaste veckorna har varit kan jag bara le, och det är inte bara det jag nämnt nu som gjort det fantastiskt, det har även vart mindre saker som en fin kväll på en uteservering med vännerna, en riktigt fin utekväll, eller bara ett fint samtal med en underbar vän.


Jag kan i alla fall säga att jag har haft en riktigt bra månad, ett riktigt bra slut på min gymnasietid och en härlig start på ett nytt kapitel i mitt liv.

Jag är lycklig

Av musikego - 1 juni 2010 10:53

Alltså hallå världen, jag lever. Bara så ni vet, jag lever mer än någonsin. För vet ni vad det är för dag idag? Det är den 1a juni 2010. Det är ny månad, det är juni! Ahllå världen, det här är månaden vi alla har väntat på. Den sjukaste månaden någonsin. Den bästa månaden någonsin, månaden då det händer. It.


Det kommer bli det sjukaste någonsin, det kommer bli det bästa. Det är bara tio dagar kvar. Snart är vi fria, helt fria. Inga mer läxor, inga mer prov eller inlämningar. ingenting, helt jävla slut.


Galet, det kommer bli otroligt. Så otroligt att det inte finns ord till det, så otroligt att jag inte fattar det än, även fast jag sitter och skriver om det så går det inte att förstå. Det går nog inte att förstå förrens vi är där, förrens vi står där innanför dörrarna och väntar på att få springa ut. Förrens vi står på flaker och lever som aldrig förr. Skriker, sjunger, njuter. Festar som aldrig förr.


Ett jävla stort kalas kommer det bli. Så jävla bra kommer det bli. TIO små dagar kvar, det är ingenting. Det är mindre än två veckor, det är bara tre dagar mer än en vecka, det är mindre än ett dussin. Det är bara tio små dagar. Det är helt jävla galet.


FÖR VI SKA TA STUDENTEN!

och det kommer bli det sjukaste, galnaste, helt fucking bästa någonsin!!

Presentation

Omröstning

Är du lycklig nu?
 Ja
 Nej

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Statistik


Skapa flashcards