En blogg i vimlet

Alla inlägg under september 2009

Av musikego - 30 september 2009 17:20

Sista september, imorgon är det höst på riktigt.


Det gör mig ingenting, hösten är mysig. Dock lite väl kall just nu, innan jag förstår att jag måste börja med höstjackan och klä mig lite mysigare. Jag ska tame tusan burra upp mig i varma halsdukar och mössor i höst. Det gillar vi, mysiga höst.


Det är skönt att tiden går nu. För tillfället vill jag att den ska gå, men samtidigt stå still. Jag vill ha praktik i all evighet, orkar inte med att börja på riktigt till veckan. Å andra sidan vill jag ha november; winnerbäck, twilight och alldeles, alldeles underbart. Vilken månad.


Tänker vi ännu lite längre fram vill jag ha jul, lucia, snö. Allt som hör till. Mysiga vinter med pulka, snöbollskrig och dunjacka. Och nyår. Årets nyår kommer bli det bästa någonsin, berlin väntar. Uh så fint. Jag hörde att det visst bara var tre månader kvar till avfärd idag också, längtan.


Men jag ska faktiskt försöka att ta en dag i taget, göra mitt bästa. För även om jag älskar att längta vill jag inte tappa de dagar som går. För just nu gillar jag livet rätt mycket.


Puss på det.


Ett tack till Amanda också, för snacket på bussen i morse. Du får mig att tänka klart, tack:)

Av musikego - 28 september 2009 22:46

Hur förklarar man en känsla som gör en lycklig på en hundradels sekund? Helt genomlycklig, då ingenting annat får plats, ingenting alls.


På en hundradels sekund strömmar känslorna vilt inom mig. Sen stannar de där, i kanske två, tre eller fem minuter. En del i flera timmar, bara för att det är så speciella, så bra.


Jag kan inte förklara på riktigt hur lyckan gör mig, men det känns som om jag kan göra vad som helst, det känns som om hela världen är min. Som om min bubbla sträcker sig över hela jorden. Som om jag kan flyga


Åh jag älskar känslan.


Musiken är min värld.

Av musikego - 27 september 2009 23:29

Jag pratade med en vän om ett ämne som nog ligger oss alla nära, regler. Nu gällde det mestadels oskrivna sådana och jag kan inte förklara hur trött jag är på dem.


Varför ska man följa regler som bara förstör för en? regler som krånglar till tillvaron mer än nödvändigt, som bara gör livet svårare. Helt onödigt. Vem har rätt att säga till mig att jag inte får ringa vem jag vill, när jag vill. Eller att jag måste vänta med att svara på sms:et, man vill ju inte låta folk tro att man inte har något liv, eller att man är fruktansvärt och ofattbart förälskad i en person bara för att man svarar på en minut?


Sen har vi regler om HUR man skriver till folk. Sms, mail, meddelanden, msn, allt finns det regler för. Du måste börja skriva på ett sätt, sen får du inte heller här svara för fort, det finns bara inte. Och för att krångla till allting lite till har vi en hel regelbok om smilies. Skulle det vara så att man inte använder smilies i sms eller mail kommer personen som tar emot det tro att man är helt pisst off. Eller bli ledsen för att den tror att man inte tycker om den. Man får heller inte överanvända smilies, då blir det för rörigt och för flummit. Då kan man verkligen försvåra för mottagaren.


varför måste vi krångla till det så, varför är vi programmerade att analysera och övertänka allting?



En sak till. Alla vet att tjejer är komplicerade (det är killar också btw), men varför vill inte killar lära sig? Det s.k tjejspråket är inte så svårt som man kan tro, det finns t o m listor där det står vad saker och ting betyder. Ta in vad det står, även om det verkar löjligt, för tjejer är överdramatiska och komplicerade.

sorry, but that's life

 

but not for me anymore, i'm quitting.

Jag ska strunta i alla regler. Från och med nu finns det inga regler. Jag avskaffar dem allihop.

Sådetså.


Välkommen till ett enklare liv.


Av musikego - 27 september 2009 16:45

All min energi försvinner.

Jag är inte ledsen, eller arg, men allt som händer nu är energikrävande.

Det ena tar min energi utan att ens göra nångonting. Det andra kräver min uppmärksamhet alldeles för mycket.

Jag vill bara ha min energi för mig själv, jag vill kunna bestämma själv vad jag ska göra med den. Jag känner mig powerless, som om jag inte har någonting att säga till om.


Av musikego - 23 september 2009 17:33

Det går konstiga dagar omkring, förbi, framför.

Konstiga dagar jag inte vet vart jag ska göra av,

vilket fack ska jag placera dem i

behöver jag placera dem överhuvudtaget

eller ska de ligga utanför, som konstiga saker gör?


Konstigt kan vara bra, väldigt bra.

Eller dåligt, väldigt dåligt

Just nu vet jag inte vad det är.


Jag vill ha en vardag, en vanlig vardag.

Av musikego - 22 september 2009 11:00

Min sömn är inte vad den borde. Jag förstår mig inte riktigt på mig själv faktiskt...


Går jag och lägger mig sent vaknar jag tidigt, lägger jag mig tidigt vaknar jag tidigt. Vad hände med att sova ut? istället blir jag toktrött mitt på dagen och orkar ingenting. Inte helt ok.

Av musikego - 21 september 2009 21:15

Elitseriepremiär idag.
Ingen besvikelse men inte heller så bra som man velat, helt ok för första matchen kanske. Så länge det blir bättre nästa gång.


Jag känner mig rätt tom för stunden, uttömd, har ingenting att säga.
Helgen var bra, lite konstig, lite illamående. Men bra.


Nu behöver jag en nyladdning.



hittade en gammal goding, lite smått nostalgi i den.


lär dig livets stora gåta

älska glömma & förlåta


:*

Av musikego - 17 september 2009 23:14

Ingen Håkan för mig imorgon. Det här är första gången på länge jag inte klarar av att lyssna på hans underbara musik. Det får mig bara att tänka på vad jag missar, underbara, finaste Håkan.

Men jag antar att jag får skylla mig själv.
Vi kör på Kings of Leon ikväll istället.


:*

Presentation

Omröstning

Är du lycklig nu?
 Ja
 Nej

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Statistik


Skapa flashcards