En blogg i vimlet

Alla inlägg under juli 2009

Av musikego - 28 juli 2009 10:57

bara om hon låg här tätt intill mig, kan jag bli den jag var igår


Jag behöver tänka på mycket just nu, jag behöver tänka på så ruskigt mycket att jag inte vet vart jag ska börja. Ändå har jag börjat för längesen, funderat och försökt kommit fram till ett svar, men det är inte enkelt någonstans.


Ibland vill jag inte ta besluten själv, jag vill att någon annan ska göra det åt mig. Du, kan inte Du bestämma åt mig? bara den här gången, jag vet inte vart jag ska ta vägen.


Jag tror mitt huvud sprängs snart, det är för stora beslut för en liten människa för mig. Det känns som om jag ska förstöra någonting stort, det känns som om jag är väldigt, väldigt dålig.


Det känns som om mitt beslut inte kommer besluta om jordens undergång, men jag är inte säker.


Jag får tänka lite till, jag vill inte föstöra någonting. Jag vill bara att ödet ska visa mig vägen


Jag önskar dig allt vackert för du är, det bästa som jag vet

Av musikego - 23 juli 2009 18:27

Hultsfred, Putte, Winnerbäck & Håkan. 


Det blir ett sjuhelvetes musikår det här. Jag saknar bara en liten detalj - kent, såklart. Som tur är är det inte helt tyst runt dem, det kommer nämligen ett nytt album i höst (kan hända att jag nämnt det förut), och ett nytt album bara måste betyda turné inom kort. Jag vill, jag vill, jag vill! 


Men för tillfället är jag ändå nöjd med den musik som jag sett och ska se. Det är lika bra varje gång och jag bara älskar det. Musiken håller mig vid liv 


Du håller mig vid liv

Av musikego - 21 juli 2009 03:23

klockan är 03.23


Jag sov, vaknade och är nu rätt rejält trött. Jag vill sova samtidigt som jag gillar nattens tysta timmar. Med lite Hellström och Thåström sjungandes från högtalarna är natten min. Underbara tysta, stilla natt.


Jag önskar jag inte var så trött. Då hade jag kunnat ta vara på det fina mörka. Då skulle jag ta en mysig och fin nattpromenad i min ensamhet. Jag och natten,min natt.


Det blir inte så den här gången, jag är för rädd för att somna i någon buske någonstans. Istället ska jag sova nu, och invänta en annan natt när det passar bättre, snart är det du och jag


:*

Tid

Av musikego - 19 juli 2009 16:47

Dagarna rullar på, regn, moln och mindre fina dagar på senare tid. Ändå mår jag som fisken i vattnet.

Sista jobbdagen är gjord, vilket alltid känns lite melankoliskt. Jag gillar mitt jobb, men det är skönt att kunna göra vad jag vill. Skulle jag ha lust kan jag nu ta en dagstur till dalarna, eller kanske se de delarna av landet folk vill gräva bort. Bara för att se någonting nytt. Annars skulle sthlm vara en höjdare, göteborg likaså. Och liseberg vänner, det måste bli snart.


Frihet helt enkelt, inga tider att passa, ingenting. En  roadtrip kanske, någon?

 

Till veckan blir jag dock bosatt i sunne största delen av tiden då det är den stora fryksdalsdansen kommer till staden, men jag ska nog hinna med mina kära sötnosar i karlstad också, det ska jag ta mig tid till annars, för det är många av er jag saknar..


vi hörs


:*

Av musikego - 13 juli 2009 23:46

Direkt från hemsidan:

"Den 21 september släpps nya albumet ”Tänk om jag ångrar mig, och sen ångrar mig igen” Albumet spelades in senvåren 2009 i Grouse Lodge på Irland och arbetet slutförs i Stockholm under andra halvan av juli. Bandet är samma som på förra plattan fast kompletterat med Anna Stadling och Malin-My Nilsson, bägge välbekanta för Winnerbäck-fansen. Ola Gustafsson och Lars Winnerbäck har delat på rollen som producent. Omslagsdesignen är signerad Karl-Magnus Boske och alla fotografier är tagna av Lars Winnerbäck.

Albumet släpps även som en limiterad box som, förutom nya CD-albumet, innehåller sångboken ”112 Sånger”, en vinylversion av nya albumet samt ett antal fotografier av Lars Winnerbäck. Allt i en snygg box i LP-format.

Redan 21 augusti kommer dock första smakprovet i form av singeln ”Jag får liksom ingen ordning”. Den går samtidigt ut i butik, för digital nedladdning och till radio."

 

"Nu kan vi också avslöja att Lars Winnerbäck i höst kommer att ge sig ut på en omfattande arenaturné. I skrivande stund har närmare trettio konserter i Sverige och Norge lagts till turnéplanen. Premiär bli det i Göteborg på Lisebergshallen den 30 oktober och avslutning på Conventum Arena i Örebro den 12 december.

Biljetterna till samtliga konserter släpps fredagen den 17 juli kl 09.00 För komplett biljettinformation gå in på www.unitedstage.se"


Turnédatum 2009-10-30 Göteborg,Lisebergshallen

2009-11-03 Skövde, Arena Skövde
2009-11-04 Karlstad,Löfbergs Lila Arena
2009-11-05 Stockholm, Annexet
2009-11-10 Arendal (N), Arendal Kulturhus
2009-11-11 Larvik (N), Bölgen Kulturhus
2009-11-12 Oslo (N), Oslo Spektrum
2009-11-13 Tönsberg (N), Eikhallen
2009-11-14 Bergen (N), Peer Gynt-Grieghallen
2009-11-18 Uddevalla, Agnebergshallen
2009-11-19 Borås, Boråshallen
2009-11-20 Malmö, Baltiska Hallen
2009-11-21 Kristianstad,Idrottshallen
2009-11-22 Karlskrona, Telenor Arena
2009-11-25 Luleå, Coop Arena
2009-11-26 Umeå, Gammliahallen
2009-11-27 Örnsköldvik, Swedbank Arena
2009-11-28 Trondheim (N), Trondheim Spektrum
2009-11-29 Östersund, Z-hallen

2009-12-02 Västerås, Bombardier Arena
2009-12-03 Uppsala, Fyrishov
2009-12-04 Leksand, Ejendals Arena
2009-12-05 Gävle, Läkerol Arena
2009-12-06 Sundsvall, Sporthallen
2009-12-08 Växjö, Teleborgshallen
2009-12-09 Jönköping, Kinnarps Arena
2009-12-10 Linköping, Cloetta Center
2009-12-12 Örebro, Conventum Arena


Med reservation för ändringar.
LW bokas av United Stage.

Av musikego - 13 juli 2009 23:18

hultsfred var bäst, winnerbäck körde järnet och toppade alla tidigare spelningar jag sett med honom och hovet. Folket var på topp, jag var på topp och allt var guld.


Det går verkligen inte att förklara känslan, jag saknar det. Samtidigt som jag inte hade orkat en natt till.


Ännu bättre blir det när man kommer hem och ser nwt:s rubrik;

 

Winnerbäck till LLA

Den 4 november kommer Lars Winnerbäck till Karlstad för en spelning på Löfbergs lila arena. Spelningen är den tredje av totalt 28 som ingår i Winnerbäcks höstturné, meddelar United stage.
Lars Winnerbäck på Peace & Love för några veckor sedan

Dessutom står det klart att Winnerbäcks nya album, ”Tänk om jag ångrar mig, och sen ångrar mig igen”, kommer den 21 september. Som om inte det vore nog så släpps samma datum boken ”112 Sånger”, med texter och ackord på Winnerbäcks stora låtmaterial. Med boken följer också en cd med exklusiva akustiska inspelningar."


underbart


:*

Av musikego - 6 juli 2009 00:21

Klockan är över tolv, det betydet att det är Måndag nu. Men inte vilken Måndag som helst, det är festivalstart idag för mig och brudarna!


Just nu känner jag inte av det så värst mycket, men till morgonen när vi börjar vår lååånga bilfärd mot småland och hultsfred, då vet jag att det kommer vara pepp hela vägen! Jag sitter i sängen och ler när jag ser min fullproppade väska (ärligt, du är duktig om du skulle få ner en hårnål i den), den är så sjukt bra packad och nästan allt fick plats. En påse blev över för sovsäck och liggunderlaget. Jag fick t o m ner stövlarna i bagen, är inte det galet bra?!


Men ibland känner jag ändå att jag måste stanna upp och tänka, vilket jag antagligen gjort runt hundra gånger ikväll. Jag går snabbt igenom det nödvändigaste i min packning och ser till att det är med, bara att hoppas att jag inte glömmer någonting..


Jag kan säga att det varit lite av en hektiskt kväll, väskan blev ompackad ett antal gånger, drickan fanns helt enkelt inte där och vart, VART hade jag lagt festivalmobilen?? men det fixade sig alltihop. Duktig som jag är och löser det mesta;)


Snart är vi i alla fall på väg. Det känns som igår då vi löst började snacka om att hultsfred - ja det kanske vore något? en tid därefter köptes biljetten och nu är vi ruskigt nära.


brudar, nu kör vi!

:*


Vi ska på Hultsfredsfestivalen,
jag ska skrika mig hes och vara full och galen
Älska i leran och på baja-majan
ska jag skita ut alla mina bekymmer!

 

Av musikego - 1 juli 2009 22:20

Stockholm 1 juli 2009

Hej vänner.
Tack för Peace & Love! Det var väldigt, väldigt roligt. Jag har aldrig förut haft så många låtar i huvudet, ett mentalt näsblod faktiskt, men det gick vägen tycker jag. Det är alltid lite ovant att kliva upp på en scen efter nästan ett års uppehåll, lite trevande i början, men ni välkomnar så varmt. Tack!
Torsdagen var en proper klubbspelning som flyttats ut rakt i solskenet, en hemmakväll tjugofem mil hemifrån.
Fredagen var också som en trång klubb fast i stort format. Det har varit en ära att få spela med Ian, Mattias, Boba och Robban (och Jerker också förstås, men den glädjen har jag oftare). Det känns som att glida fram i en mjuk skinnfåtölj i en lyxig van. Man åker bara med. Kompakt och i hög fart genom natten.
Lördagen bjöd på en scen som påminde om belgian blue. Den största jag sett, med tunga och storbildsskärmar och sidewalks. Men också den kanske största publik jag sett, i alla fall från en scen. Det var lättspelat och avslappnat på lördagskvällen. Det blev nästan familjärt efter tre dagar på samma festival. Och Miss Li kom. Och Borlänge bara sken och sken.
Fick tillfälle att spela en hel del låtar som jag inte spelar ofta. Det har varit en del spännande återupptäckter. Just nu är Söndag 13.3.99 min favorit.
Förövrigt såg jag fantastiska spelningar med Thåström, Mötley Crüe, The Sounds, Anna Ternheim, Perssons Pack och Håkan Hellström. Det var vad jag hann med. Missade en hel del förstås, men så blir det när man tar sig vatten över huvudet.
Nu börjar omladdningen inför Hultan. Ska träffa Snoddas imorn och friska upp några nästan tjugo år gamla slingor. Vi har träffats några gånger under våren och grävt ner oss i nostalgi, förundrats och glatts över att vi gjorde så konstiga låtar. Sist vi spelade var i augusti 94. Sist (och för första gången) på Stora Dansbanan i Hultsfred var 93. Minns inte så mycket av den spelningen, men det kanske kommer tillbaka på onsdag.
Vi som ses, vi ses. Vi som sågs – tack! En fin sommar och allt gott till er alla.
Lasse

Presentation

Omröstning

Är du lycklig nu?
 Ja
 Nej

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards