En blogg i vimlet

Alla inlägg under juli 2012

Av musikego - 8 juli 2012 14:15

Ibland händer allt på en och samma gång, ibland hänger man inte med verklighten, ibland springer livet ifrån en och man lämnas tom ensam och krossad.


Det hände mig, jag var förstörd, jag var delad, jag försökte samla ihop alla bitar men det tog tid, det gjorde ont det var fruktansvärt. Det som jag hade försökt hålla ihop bröts isär och hoppet maldes ner till grus.


Jag stannade inne, tryckte bort allt. Ingen musik, ingen kontakt, ingen riktig mat, ingen glädje.

Ingenting som kunde påminna mig om det som varit, ingenting som gjorde för ont att se, höra eller känna.


Sen gick jag till jobbet. Andades. Försökte hålla upp ett leende, försökte hålla upp en normal konversation. Fick en liten styrka tillbaka.


Skrattet kom tillbaka, matlusten. Jag träffade fler och fler vänner med tiden och de drog upp mig, hjälpte mig, fick mig att se.


Sen kom festival, vänner, musik och jag var glad igen. Jag hade hämtat mig rätt bra och jag kände mig mer taggad på allt igen.


Då kom smäll nummer två, en smäll jag hade välkomnat med öppna armar bara några veckor tidigare. Men nu var allt förändrat, jag var förändrad, jag hade vänt upp från djupet och gick med rak rygg för första gången på nästan en månad. Jag ville inte höra, även om det var det jag hade velat höra mest i hela världen, de där orden som jag hade önskat hade jag äntligen fått höra. Men de kom för sent, de kom när jag hade lämnat det bakom mig, jag hade ju äntligen släppt det. DÅ kom det. Jag hade t o m blivit lovad att de inte skulle komma, gång på gång hade jag fått höra att det inte kommer att bli så. Det är klart som det är, det kommer inte vända.


Nu vet jag inte riktigt vart jag står.

Förvirrad och lite rädd.

Presentation

Omröstning

Är du lycklig nu?
 Ja
 Nej

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Statistik


Skapa flashcards