En blogg i vimlet

Alla inlägg den 11 mars 2009

Av musikego - 11 mars 2009 11:33

Jag var uppe sju imorse - kanske lite tidigt även för mig när det är ledigt, men nu hade jag en anledning, faktiskt. Klockan nio skulle jag nämligen vara på Tingvalla trafikskola i stan för första körlektionen där. Det gick väl helt okej, som Lennart sa "Du har ju inte kört på någon än i alla fall, höhöh". Det var ett skämt, ja. Körningen gick bra, nervöst men bra.


En sak vet jag, jag ska ha en likadan bil som mamma. En liten, enkel och söt Chevrolet. Ingen stor hemsk volvo som någon annan Svensson.


Måste bara påpeka att jag kör bra, faktiskt. Tro inget annat!


:*

Av musikego - 11 mars 2009 11:18

Sol, värme och smält snö. Visst kommer vårkänslorna en sån här härlig dag. Och inte är det slut där heller, jag är nämligen ledig idag! hur skönt som helst. 


Så, en ledig dag som denna kan man ju välja att sova hur länge man vill, ligga och dega, dra sig och bara njuta av vilan. Men nej tack säger jag, det är inte riktigt jag. Jag vill upp på morgonen, ut när det är så fint och helst få ut något av dagen. Så är det i alla fall när jag sover själv här hemma, är man två brukar det vara lite svårare att komma ifrån den mysiga tillvaron i sängen..


Men det är inte se lätt att få ut något av dagen även om man går upp tidigt. Ofta hamnar jag här, framför teven, eller på rummet med en bok. Vilket såklart inte är helt fel det heller men när våren nu äntligen börjar komma (hoppas jag!), så vill jag ut, jag vill ta vara på den värme som kanske inte stannar.


Snart ska jag i alla fall till stallet, då blir det en skön ridtur i solen hoppas jag. Skönt!


:*

Presentation

Omröstning

Är du lycklig nu?
 Ja
 Nej

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards