En blogg i vimlet

Alla inlägg under augusti 2008

Av musikego - 29 augusti 2008 02:29



Sist jag kollade klockan var den 01.00, då var jag lugn. Sex timmars sömn kan räcka.

Nu är klockan 02.29

Klarar jag morgondagen?

Av musikego - 29 augusti 2008 02:12

Jag har skaffat mig ett liv.

Så enkelt är det. Jag har helt enkelt inte hunnit skriva.


Under den tiden mitt liv existerade hann jag besöka Sunne. En mindre fin del av Sverige med mycket fina pôjker (som vi säger här i värmland). Det var trevligt. Minst sagt. Jag hann också med en ordentlig shoppingrunda här i karlstad. Där både det ena och det andra inskaffades. Även det var mucho trevligt.


Men nu till mågot lite mer intressant.

Alldeles nyss såg jag en film på trean. Den hette "Shaun of the dead". Jag måste tipsa om den här filmen. Den var nämligen mycket underhållande. En skräck/komedi som faktiskt innehöll både skräck och komik. Det är inte varje dag amn hittar en sådan film. Har ni lust så kolla in den vetja! Har ni inte lust så kolla den ändå. Det är värt.


Nu hoppas jag att jag kan återvända till min vardag igen med lite tätare inlägg. Vi får väl se hur det går. Håll tummarna gott folk.


Sweet dreams

Av musikego - 20 augusti 2008 18:05


tips.


För ett tag sen skrev jag ett inlägg om hatbrott. Det handlade om utställningen på värmlands museum. Har du kanske missat just det inlägget tycker jag att du ska gå tillbaka och begrunda. Jag själv läser det ganska ofta, för att påminna mig själv om verkligheten.

Gör det du också.


Den 25:e April skrev jag det.

"In Hate We Trust"


Lämna gärna en kommentar också.

Alla åsikter är välkommna.

Av musikego - 20 augusti 2008 17:52


Jag är stolt över er. Det är jag verkligen. Omröstningen som pågår i detta nu har jämnat ut sig, tack gode gud.


Disneydags vs. Top model

49.9% - 49.9%


Men sluta för tusan inte rösta för det, för då kankse top model tar ut försprånget igen. Eller så kanske Disneydags vinner stort, vem vet?

Fortsätt helt enkelt rösta!

Av musikego - 20 augusti 2008 17:31

Morgondagens datum skrämmer många. Det är inte på något sätt som fredag den trettonde, ändå är folk rädda. Särskilt människor i åldern tretton till arton. Vad är det som är så hemsk då? jo, det är första skoldagen på terminen.


Mina tankar är många för tillfället. Det ska bli kul att träffa klassen igen, definitivt. Och det ska bli skönt att omslutas av människor dagarna i ända, faktiskt. För jag gillar folk, och jag gillar vimmel. Så det blir bra. Sen ska det bli grymt kul med nya ettor! Små 92:or som inte vet vart dom ska ta vägen. Och andra små fjårtizar som försöker låtsas att dom vet vart de är och vart de ska, fast att de egentligen inte har en blekaste aning.


Nu ska ni inte få tro att jag bara är glad över att det börjar igen. Nej, jag har också de där hemska tankarna i huvudet. De som handlar om inlämningar, prov och betyg. Jag vill helst ha sommarlov en månad till. Minst. Med fint väder hela dagarna och massa sol och bad. Men nej, det får man inte ha. Nu är det slut på det roliga. Nu kommer istället tidiga mornar och långa dagar och nätter.


Jag ska försöka göra det bästa av situationen. Visst kan det vara skönt att klaga och va lite dryg över det ibland. Men det hjälper inte. Lättast blir det med en bra attityd till det nya. Så det ska jag försöka ha.


Så, det var väl typ min varning till allmänheten. Bli nu inte rädda om en mysko typ skulle råka hälsa på er i korridoren eller i matkön. Det är bara jag som försöker göra det bästa av dagen.

<3

Av musikego - 20 augusti 2008 02:40

Jag kommer inte skriva något långt inlägg. Det har jag redan bestämt mig för.

Detta för att jag vill sova så snabbt jag bara kan. Jag vill att morgondagen  ska vara här.


Men. Jag måste ändå berätta om min dag. Litegrann i alla fall. Pernilla; kommer du ihåg när jag skrev om min dåliga dag. Att jag kände mig tom? Du kommenaterade och sa att jag inet skulle sluta hoppas, att den dagen kanske kommer imorgon. Och ja, idag kom verkligen den dagen. Jag kallar den här dagen för en perfekt dag. Jag gör verkligen det.


Min dag har spenderats med de bästa människorna jag vet nu. Verkligen! människor jag inte kan sluta le när jag träffar. Underbara människor. Först ut är Beatrice Fernlöf. Jag tror minsann att du är den bästa vän jag har, du är en pärla tjejen. Utan dig vet jag inte vad jag skulle göra, och jag vill tacka dig för de bästa dagarna nu i stugan och i Sunne. HELT oförglömligt<3

På en nära andra plats, eller nej det är nog en delad första plats egentligen. Där kommer i alla fall de fina pôjkerna jag har träffat idag. De bästa grabsen jag vet. Ni får mig att skratta, ni får mig att bli lycklig. Johannes, du har kommit in i mitt liv som en, ja jag kan inte finna ord. Du gör mig så glad så jag vet inte vad. Och johan. Läääääägg av va! jag giller dig. Det ska du veta. Ni är fantastiska.

Sen har vi såklart Elin Eriksson. Våra promenader är de bästa. Jag inser mer och mer vilken tur jag har som har dig. Alla år med dig har varit alldeles... Guld helt enkelt. Guld och smaragder! En smilie på det va :D Nu förstår vi verkligen varandra också, varenda detalj. Ja man blir galen och ja, man vill döda dom. Fast det gör man självklart inte. För samtidigt vill man ha dom där, varenda minut, varenda sekund. Våra promenader går inte att förklara i ord. Du är min smiley i livet Elin.


Tack för att ni gjort min dag så otroligt bra. Guld värda är ni. Och jag älskar er allihop på olika sätt. Ni är min luft, det hoppas jag ni vet.


Och nej, jag har inte glömt er andra. Er som jag inte träffat just idag, mina vänner. Stodeneligan, ni är sjukt bra. Grrrr, jag vet inte vad jag ska säga om er, ni är bara så bra.

Elin Magnusson, Viola Bånkestad, Gabriel Persson, Josef Ljungström, Martin Thyberg, Peter Lidén, Emil Wilén Jag ber hemska mycket om ursäkt om jag glömt någon. Ni är inte glömda, ni finns hos mig allihop. Jag saknar er nu, vi ses snart det vet jag, men just nu är det faktiskt så att jag träffar de andra mer. Ni betyder lika mycket för det. Tro inget annat!


Mina vänner är de bästa, och den här dagen. Den är bara wao.

Nu ska jag sova. Nej nu ljög jag. Nu ska jag nörda en snabbis på bilddagboken och smygläsa lite bloggar. Sen ska jag drömma.

Jag ska drömma om en pojke som jag gillar väldigt mycket.


Kärlek till er alla.



oh shiet. Det blev visst lite långt ändå.. Men det gck snabbt så det gör inget .


No shiiiiiiet!

Av musikego - 13 augusti 2008 15:47

Om man ser en pojke i ett
äppelträd ska man inte
misstänka att han knycker
äpplen, utan i stället utgå
från att han tagit sig upp
för att binda fast ett
äpple som lossnat.

Harry Hjörne

Av musikego - 7 augusti 2008 16:24



LYSTRING ALLA SMÅ BARN.

Just i detta nu håller någonting hemskt på att hända, alldeles här i min enkla boning. Jag kan inte bara se på när detta sker, det är dags att reagera. Och ni ska hjälpa mig. Det är ni som påverkar, det är ni som gör skillnad. Hjälp mänskligheten vidare mot en bättre värld.


Men snälla små barn förstå,

- Top model håller på att vinna över Disneydags!

Presentation

Omröstning

Är du lycklig nu?
 Ja
 Nej

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Statistik


Skapa flashcards