En blogg i vimlet

Alla inlägg under januari 2010

Av musikego - 31 januari 2010 13:35

Jag har förälskat mig i en låt; Owl City - Fireflies.

Underbar låt. Som tyvärr går alldeles för mycklet på radion, som de alltid gör. Men jag giller den ändå, och radion också. Speciellt p3, dom spelar den inte för mycket. Bara lagom mycket.


Sådetså

Av musikego - 28 januari 2010 23:45

Jag har återigen kommit underfund med hur bra egentid är. Att få skämma bort sig, ta hand om sig själv, eller bara ta det lugnt. Hur bra som helst.


Det känns som jag har tappat bort mig själv litegrann de senaste veckorna, nästan varit någon annan. Men nu är det slut på det. Och för att fira det tar vi helgen nu, jag verkligen älskar att vara ledig på fredagar.


Nu är det bra

Av musikego - 27 januari 2010 16:37

Jag vet inte vad det är med mig men jag har drabbats av någon hyperenergi-känsla. Skuttar omkring, dansar till radion och är allmänt glad. Allt känns bra, egentligen förstår jag inte hur eller varför, men det känns bra och då tänker jag inte mer på det.


Konstigt att jag tänker alldeles för mycket när någonting är dåligt men slutar tänka helt när det är bra. Borde lära mig att göra tvärtom, men det är som det är. Nu är det bra i alla fall, väldigt bra!


Måste tipsa om humorhimlen i p3 också, nedrans bra program det.


Förövrigt är det väldigt mycket bra som händer nu, kanske är därför jag är så "overthetop". Ska över till EE och planera lite resa snart vilket är mucho bra. Sen kommer helgen bli alldeles awesome med start redan imorgon då det blir att se musiktreornas avslutningsuppsättning! sen party på fredag, det ryktas pirattema.. Lördag kommer bli überfin med god mat och bästa sällskapet i la stada. Avslutar det hela med lite fins jobb på söndag. Ahmen det är ju great


vi gillert.

:*

Av musikego - 27 januari 2010 00:53

Måste bara påpeka hur rätt jag hade när jag sa att lyckan snart skulle ta slut. Man får inte vara glad för länge, snart tar den andra sidan tag i en och en mörkare period börjar. Ibland vet man inte alls varför, det bara kommer och förstör när saker är som bäst. Ibland vet man precis varför, liksom jag gör den här gången, och saker börjar sakta men säkert gå åt helt fel håll. Men det är nästan bättre att inte veta, det brukar inte vara så länge då, och hoppet brukar finnas kvar. Nu när jag vet är det inte mycket att hoppas på. Det är bara väldigt tråkigt.


Jag önskar det inte var såhär.

Av musikego - 26 januari 2010 23:19

Igår hade jag den värsta huvudvärken någonsin. Monsterhuvudvärk som inte ville ge med sig. Inget att rekommendera precis.


Så idag laddade jag upp med en hel del koppar oboy på jobbet och sen ost och kex hemma. Fin avslutning på dagen det. Blev en mye fin bubbelchoklad också, den gillar vi.


Förövrigt är det mycket snack om hur människor fungerar nu. inte många som förstår, någon som kan förklara?


:*

Av musikego - 26 januari 2010 21:15

Om exakt en månad ska jag se kent. Sveriges bästa band

Ska fokusera på det, för är livet underbart.


Det här är sverige och vi gråter aldrig mer
Det finns inga ord för det, på det här jävla språket


kärlek

Av musikego - 25 januari 2010 17:11

Ny vecka men ingen förändring.

Av musikego - 24 januari 2010 23:34

Jag sa att det kunde vara skönt att vara deppig ibland, att få ut sånt som man inte visste fanns. Och det kan det vara, det kan vara väldigt skönt - när man väljer det själv. Inte som nu, när humöret sänks av sig självt och jag inte vill känna så. Jag vill att allt ska vara bra, jag vill förstå, jag vill så mycket som bara inte går. Tydligen.


"Det funkar inte"


Tre ord jag hatar. I vilket sammanhang de än kommer, jag är för envis för att låta det vara så. Och jag vill inte höra de igen. Jag förstår inte vad som är så sjukt svårt. Jag förstår mig inte på dig, och jag vet inte heller om jag någonsin kommer göra det, jag vill bara att det ska funka.


Jag vill bara strunta i alla fula regler, i allt som man "inte ska". Jag vill göra saker och ting på mitt sätt. Sluta spela spel och bara säga det jag vill, få svar och så är det bra. Tyvärr är det inte så enkelt, för om en spelar spel tvingas resten in i det. Så jag har på ett sätt inget val... Det var ju tråkigt.


Och jag är rädd att om jag inte följer reglerna förstör jag hela grejen. Jag förstår inte hur jag orkar. Varför ska jag vika mig?


Nu är det ändring. Inga jävla regler.

Sådetså

Presentation

Omröstning

Är du lycklig nu?
 Ja
 Nej

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Statistik


Skapa flashcards