En blogg i vimlet

Alla inlägg under mars 2011

Av musikego - 26 mars 2011 19:23

Igår var jag på begravning. Begravningen för en av mina bästa vänner. Det var det allra sorgligaste jag varit med om, det jobbigaste, men också det finaste någonsin.


Så overkligt att du finns där, mitt bland oss men inte kan yttra ett ord, att du inte kan sprida ditt leende, ditt skratt.

Så oförståeligt att du inte finns här som du brukar, att allt det där var för dig, för er. Aldrig kunde jag tro att jag skulle vara där, i den kyrkan, i någon kyrka, för den sakens skull. För Din begravning.


Jag vet att om du skulle sett det, om du såg det, så vet jag att du gillade det. Det var verkligen ni. Det var så fint, det var så talande. Musiken, blommorna, orden. Människorna. Så älskade.


Som det sagts tidigare; ni var så unga, och inte speciellt stora, men tomrummet efter er är enormt.


kärlek i massor.


Vila I Frid Älskade Ni

Av musikego - 26 mars 2011 09:28

Jag vill att du ska komma hem så jag får krama på dig, jag vill höra din röst igen, se ditt fina leende och dina glimmrande ögon. Du hör hemma här med oss, du saknas oss.


Du kanske ser oss, du kanske finns där ute någonstans. Men det gör ont att jag inte vet vart, att jag inte vet varför. Att jag inte kan ta på dig, prata med dig, ha dig här.


Ni fattas oss, Viola.
Det ska inte vara såhär, det är inte rätt.


Älskade vän vad det är tomt. Ni har lämnad ett så stort tomrum att jag inte längre ser klart. Det gör så ont att tänka på att jag inte kan prata med dig, skratta med dig eller gråta med dig längre. Det kommer inte bli några nya minnen med Er, det kommer inte bli några nya äventyr. Sagan slutar här.


Men det är inte hejdå, det är inte förväl, det är Vi ses.

ag vet att det inte är sista gången. Ni finns, någonstans. Även om vi inte vet vart så finns ni, och även om det tar ett tag så vet jag att vi kommer ses.


Och minnena jag har kommer jag alltid minnas med kärlek och glädje, minnena försvinner aldrig.

Solstrålen Viola, vad du är underbar, saknad och älskad.


Ta hand om varandra, vart ni än är

Vi ses, älskade vän ♥

Av musikego - 22 mars 2011 13:59

Jag drömde om dig inatt. Jag har drömt om dig otaliga gånger de senaste veckorna, men inatt var annorlunda. Inatt var allting så verkligt, det var precis som det brukade. Allt var precis som det ska vara. Vid första anblicken reagerade jag lite smått på att du var tillbaka, men inte märkbart. Bara för att jag innerst inne vet att du är här, att det inte har hänt. Du hade fått tillbaka ditt långa hår, jag kliade dig lite på ryggen, kände på ditt långa blonda hår bara för att försäkra mig om att du var verklig. Du var verkligen här, du var tillbaka, vi var tillsammans allihop igen.

Älskade vän, kom tillbaka.


"Nu skulle jag inte säga nej

till en fribiljett mot himlen

är du ute någonstans

inatt så drömde jag om dig

och det väckte gamla minnen

jag fick aldrig någon chans"



Presentation

Omröstning

Är du lycklig nu?
 Ja
 Nej

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Statistik


Skapa flashcards