En blogg i vimlet

Alla inlägg under maj 2010

Av musikego - 14 maj 2010 19:10

Jag tycker att jag oftast är ganska så positiv av mig, i alla fall med mina vänner. En annan sak är det hemma,. jag trivs bäst när jag är ensam hemma, när jag kan göra vad jag vill, när ingen stör, tjatar eller skriker av ingen anledning.


Jag märker allt mer att jag blir sur, grinig och på dåligt humör med min familj runt om mig. Ibland går det hur bra som helst, ibland går det inte alls. Oftast går det inte alls. Jag förstår inte varför, jag blir bara på dåligt humör när jag kommer i närheten av dem,. egentligen utan någon speciell anledning Det känns jättedumt. Men jag kan inte hjälpa det.


Jag håller mig oftast på mitt rum för att jag inte orkar med något annat, jag orkar inte störa mig på allt utanför, jag orkar inte ta tag i någonting. Det är enklast så. Egentligen vill jag bara ha en bra, fungerande familj. Men jag vet inte hur man gör för att bygga upp något sånt från grund och botten. Jag tycker inte att det är mitt ansvar heller, jag vill bara att det ska vara bra,. typ nu.


jag förstår inte

Tid

Av musikego - 14 maj 2010 17:26

Nu är det där där med tid igen, jag hänger inte med. Allt går alldeles för fort, det är för mycket att göra, att tänka på,. för mycket som händer som jag inte hinner med att förstå.


Tiden försvinner lika fort varje dag. Jag hinner inte med


Jag orkar inte hinna med.

Av musikego - 8 maj 2010 15:27

Det är inte kul att fylla år en sån här dag. Jag är helt opepp på allt, mest för att det inte händer någonting. Nu ska jag vara riktigt deppig och berätta om morgonen då familjen kom in och sjöng och... ja just det, sen var det inget mer. Kanske är jag bortskämd eller något annat kul men det kändes inte roligt imorse. Jag hade ju i alla fall hoppats att få något litet?


Men jag vet, lugn det kommer. Det är bara så att vi inte ska fira mig idag. Men jag brukar ändå få något, av mamma och pappa eller av min bror. Men inte idag, jag fattar ingenting. Tråkigt, det blir liksom ingen födelsedag. Ingenting planerat, ingenting alls. Kanske inte blir någonting alls. Det kanske är så när man fyller 19 att det inte spelar någon roll, tråkig ålder - tråkig dag.


Men något som värmer otroligt mycket och gör min dag är ändå alla grattishälsningar från vännerna, det måste jag tacka för. Ni är mina hjältar.


Tyvärr kan jag inte fixa något själv här hemma för mina fina vänner, för man kan knappt ta sig runt i huset. Saker överallt och stökigare än någonsin. Jag orkar inte ha det såhär, det går inte. Tråkigt som stryk.


När allt är klart här hemma ska jag i alla fall bjuda på mat och bubbelbad. Men tyvärr tror jag det dröjer.


Jag är maktlös.

Av musikego - 5 maj 2010 18:04

Nu kan vi använda duschen här hemma. Det är underbart! Det var någon gång i februari som jag sist kunde duscha hemma, nu kan jag äntligen det igen. Och nu med kakel, ny duschpanel och annat fint. Ojojoj, det tog ju bara tre månader...


Och det är inte ens klart än,. Men duschen går att använda i alla fall, och det är ju alltid något. Sen ska de fixa allt de klantat sig med också. Men det är nästa steg.


Just nu hör jag vattnet rinna i badrummet. I duschen. Papi hoppade in så fort vi fick klartecken.


JIHO

JAG HAR DUSCH!

Av musikego - 4 maj 2010 21:51

Idag har jag varit på brandkåren. Fick åka brandbil och brandmannen satte på sirenen.. nio små mediatreor satt och fnittrade som småbarn. Att något så enkelt kan få en tillbaka till barndomen, underbart. Åkte även ner för stången, ascoolt. Nu kan jag bli brandman.

Presentation

Omröstning

Är du lycklig nu?
 Ja
 Nej

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Statistik


Skapa flashcards