En blogg i vimlet

Direktlänk till inlägg 24 maj 2008

IT'S TIIIIME

Av musikego - 24 maj 2008 15:50

Har just blivit klar med första delen av reklam utdelningen. Eller ja, jag bestämde att det räckte för idag. Tajmat (inte thai-mat, utan TIME-at) blev det också då maten är klar vid fyra tiden. Mami grillar btw, det giller vi.


Som jag berättade i förra inlägget, så är detta min sista helg med reklamen. Redigt gôtt -ja. Fast jag tror ändå att jag på något konstigt sätt kommer att sakna det. Inte sådär mycket så att jag skulle vilja fortsätta, men ändå litegrann. Speciellt dagar som idag, då solen skiner och det är riktigt fint ute. Då är det inte helt fel att ta en cykeltur runt skåre (med reklam). Nu kan jag ju göra så att jag fortsätter cykla, bara utan reklamen. Men det blir inte samma sak. Sen blir det nog svårare för mig med motivationen också, att bara ta en cykeltur så som man gjorde när man var liten det går väl an. Men att vara ute timmar i sträck, det är för tôligt för mig.


Något annat som jag verkligen kommer sakna, det är människorna. Man kanske inte kan tro att man möter så mycket människor när man bara delar ut reklam i folks brevlådor, men det gör man. Jag möter folk när jag är på väg till en gata, på gatorna, på gårdarna. Glada människor som gärna tar emot den reklam jag har med mig. Några människor som jag definitivt kommer sakna det är de två småkillarna på Isopvägen. Varenda gång jag har varit där med reklam har de lekt på gatan. Varenda gång har de varit lika glada över reklamen, och varenda gång har de varit lika pratglada.


Idag när jag kom till deras gata sparkade de runt där på sina kick-boards (sparkcyklar) lika glada som alltid. Jag började dela ut reklam till husen innan deras och de fick snart syn på mig. "Hääääj! finns det någon post till oss?" frågar de glatt (utan minsta aning om skillnaden på post och reklam) "Ja, det är klart!" Svarar jag tillbaka lika glad jag. "jag kommer till er snart" säger jag och fortsätter dela ut till husen innan deras. När jag sedan närmar mig dem, tävlar de två pojkarna om vem som först kommer till brevlådan och får ta emot "posten". Den största av dem kommer först och tar emot den tjocka högen med reklam. Han bläddrar igenom den och utbrister snart "ÅH!, EN LEKSAKSKATALOOOG! jag ska kolla i den först!" blixtsnabbt kastar de båda ifrån sig cyklarna och försvinner i i huset.


En sån här upplevelse gör min dag. Vilka glädjespridare! Om bara alla människor vore lika glada över reklam som dessa killar. Eller nej förresten, då skulle alla vilja ha reklam - jämt. Och då skulle jag tycka väldigt synd om de stackarn som får mitt distrikt efter mig. Äsch, bullshit. Det skulle jag inte alls. Jag skulle njuta järnet av skadeglädjen!


I alla fall så gillar jag de här killarna. Och ja kommer sakna att dela ut "posten" till dem. Nu kommer någon annan få göra det istället. Och jag hoppas innerligen att denna människa uppskattar de två killarna, och de andra glada människorna lika mycket som jag gör.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av musikego - 25 mars 2014 00:15

Hola guapas! Har varit hemma i svedala en hel del under senaste tiden, det har varit kvalitetstid med la familia, vänner & djuren. Var även hemma & sjuk en helg, mindre bra men ändå skönt att vara i karlstad där jag kännde att jag kunde vila upp mi...

Av musikego - 4 augusti 2013 15:31

När jag kom ut för mamma… jag var femton år, jag minns att jag låg på golvet i mitt pojkrum i fosterställning och bara grät och grät för att jag var så rädd. Rädd att inte ha någon mamma mer om jag berättade. Jag älskade mamma. Men jag vis...

Av musikego - 2 juli 2013 18:31


             "Ni kommer att förenas i tårarna, känna gemanskap i sorgen"   ''Min familj, mina vänner - NI, mitt hjärtas slag. En dag ska vi ses, en dag ska vi återförenas, en dag är det vi igen. Håll det inte som en lösning, men känn det ...

Av musikego - 7 januari 2013 19:07

                

Av musikego - 7 januari 2013 18:54

Det behövdes verkligen.   Jag är ingen bloggmänniska längre, åtminstånde så känns det inte så. Jag skriver inte längre, fotar inte alls lika mycket, tänker inte riktigt på samma sätt. Fast när jag väl skriver så skriver jag så som jag alltid gjor...

Presentation

Omröstning

Är du lycklig nu?
 Ja
 Nej

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards