En blogg i vimlet

Alla inlägg den 16 maj 2008

Av musikego - 16 maj 2008 11:48

Jag kom just tillbaka från älvkullens bibliotek där det tog närapå hundra år innan jag fick hjälp att hitta boken jag skulle ha. Nu sitter man här äntligen, och kan börja jobba, men oj då är det bara tio minuter kvar av lektionen. Gôrbra.Då är det väl ingen idé att göra annat än tôla lite blogg...I många år har jag tänkt läsa den här boken. De allra flesta har redan läst den, så jag känner mig aningen seg. Men nu är det min tur, visserligen blir det den engelska versionen men den kanske bara är bättre. Boken jag ska läsa är i alla fall pojken som kallades Det - eller som den heter på engelska; A child callet "It".Alla som jag hört läst boken har gråtit floder under tiden. Att den är hemsk är inget som undgår en. Ändå är det många som läser den, och inte slutar man när det blir hemskt,nej då vill man bara veta fortsättningen. Jag kan knappt bärja mig, jag vill läsa nu. Jag hoppas bara att den engelska inte är för svår för mig, jag hatar att behöva sitta med ett lexikon och kolla varannat ord, usch.Nej, nu kanske det är dags att vara den ambitiösa eleven igen, i typ två minuter...

Presentation

Omröstning

Är du lycklig nu?
 Ja
 Nej

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards