En blogg i vimlet

Alla inlägg den 27 maj 2008

Av musikego - 27 maj 2008 21:37

Bekräftelse. Ett mäktigt ord, någonting som är  lätt att tänka på men svårt att fullfölja.


Vi har alla fått höra att vi ska ta tillfällena i akt och berätta för de vi håller om att de är viktiga för oss. Men hur många av oss gör det? Jag kan erkänna att jag själv är enormt dålig på det.


Alla behöver vi bekräftelse, vi vill ha bekräftelse. Men ska vi får det måste vi börja ge. Då menar jag inte att bara för att man ger någon annan beröm (eller berättar att man håller om denne) ska man automatiskt få detsamma tillbaka. Vad jag menar är att om vi blir ärligare, och modigare och vågar ge andra komplimanger så kan det bli lättare för andra att också ge. Det är också viktigt att vi inte strör ord omkring oss som om det inte betydde någonting. Ska man säga någinting som ger inverkan ska man mena det.


Tänk också på vad glad man gör den personen som man uttrycker sig för. Det kanske rent ut sagt blir toppen på dennes dag. Jag ska försöka bli bättre på att ge folk feedback, och berätta för de jag håller om att jag gör det.


Kanske du också skulle prova?

Presentation

Omröstning

Är du lycklig nu?
 Ja
 Nej

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards