En blogg i vimlet

Alla inlägg den 30 april 2009

Av musikego - 30 april 2009 00:57

klockan är 00.57, såhär länge har jag inte varit uppe på länge.


Över tolv alltså, det betyder att det är torsdag nu. Och vad händer på en torsdag... I vanliga fall inte så mycket, men nu är det ingen vanlig torsdag. Det är valborg!


I vanliga fall, eller ska jag kanske säga "när jag var liten, det stämmer nog bättre. I alla fall, när jag var liten var traditionen sådan att man på valborg tog sig en mysig liten cykeltyr med familjen ner till ilandaskolans baksida (fast när jag var liten visste jag inte att det var ilandaskolan), där man mötte resten av skåre och stodenes barnfamiljer och äldre generation. Det var tal, dans, sång och lek. Brasan tändes på något snyggt högtidligt sätt och det hela avslutades med fyrverkerier.

Nu på senare år är det lite annorlunda. Jag kommer inte vara på ilanda imorgon och se elden tändas. Jag kommer missa sången, leken och fyrverkerierna. 

Men det gör mig inte så mycket ändå. För jag ska spendera min valborg med människor jag tycker om, väldigt mycket. Och det är väl ändå det som räknas


:*

Presentation

Omröstning

Är du lycklig nu?
 Ja
 Nej

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards