En blogg i vimlet

Alla inlägg den 10 januari 2011

Av musikego - 10 januari 2011 19:47

Även fast det händer gång på gång, hela tiden, fortätter jag förundras av hur mycket musiken påverkar mig. Det finns ingen, ingenting annat som kan få mig att känna så mycket som jag gör för musiken. Den gör mig lycklig, fundersam, eftertänksam, varm, sorgsen och allt som bara finns.

Idag har varit en Håkan dag rakt igenom, ändå sen jag vaknade imorse. Och det kommer fortsätta ända tills jag somnar inatt. Snart är det konsertdags, om bara 2-3 månader står håkan på LLA:s scen och gör mig lyckligast i världen. Och jag kommer stå där, längst fram, och bara le. Le, sjunga och leva fullt ut.


kärlek

Av musikego - 10 januari 2011 02:36

Självklart blev jag kvar här vid datorn ändå. Trots att jag vill sova, faktiskt. Men det gör inte så mycket just nu att jag inte tagit mig härifrån än, jag lärde mig nämligen just någonting om mig själv.


Jag var inne på bloggen och läste lite äldre inlägg, mer exakt ett år gamla. Och även fast det bara var ett år sedan har jag förändrats rätt ordentligt faktiskt. Jag är starkare nu, jag tar bara åt mig det som jag själv växer av. Jag faller inte lika lätt, eller djupt längre. Och jag är stolt över mig själv för det. Jag sätter mina egna regler och jag bestämmer över mitt liv. Jag tänker efter mer och ger inte lika lätt. Jag påverkas inte lika lätt av energitjuvarna i min närhet. Jag står upp för mig själv och mina vänner. Jag är mognare och ingen liten skit längre. Jag låter inte folk trampa på mig, och jag låter in dig komma mig nära. För ett år sedan hade jag aldrig trott att jag skulle klara det, men jag är över dig. Jag är stolt över mig själv.


Jag somnar med ett leende på läpparna inatt.


M

Av musikego - 10 januari 2011 02:16

Jag har blivit mycket duktig på att vända på dygnet igen, ingen egenskap jag egentligen gillar. Dessutom har jag dragit på mig en obehaglig förkylning. fast å andra sidan, vilken förkylning är behaglig?

I alla fall sitter jag uppe med en irriterande hosta, tjock och ond hals och alldeles för mycket energi. Jag vill vara frisk och trött. Så jag kan sova bra och komma upp och göra något med dagen imorgon. Inte vakna kl 12.00, dra mig en timme till, äta och dra till jobbet...


Det måste bli ändring på det här, typ nu. Ärligt talat!


Dessutom börjar jag fundera, vad har jag att stanna i karlstad för? Den enda ordentliga anledningen just nu är Lucky, pollen. Annars finns det inte mycket här. Måste på riktigt börja fundera över vart jag ska ta vägen. Lägenhet i kd vs, lägenhet i Gbg.. Eller Norge... Göteborg vore finfinfinfint! Men inte så lätt som det låter att bara dra. Inte om man är jag i alla fall. Överanalyserar och tänker för mycket. Dags att sluta med det.


Hur som helst ska jag försöka somna nu, eller snart. Road Wars håller mig sällskap. Eller håller mig vaken.. Får ta tag i en bok istället..


Night.

Presentation

Omröstning

Är du lycklig nu?
 Ja
 Nej

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Statistik


Skapa flashcards