En blogg i vimlet

Alla inlägg under augusti 2010

Av musikego - 13 augusti 2010 12:08

Göteborg imorgon alltså, Håkan Hellström. Köpte just biljett för en himla massa pengar, ooooohmygud. Men det är det värt, musiken betyder mest och jag vet inte hur mycket jag skulle kunna lägga på det innan det bli för mycket. Det är alltid värt det.


Lycka

Av musikego - 13 augusti 2010 00:48

OM ANNA

http://agneeees.blogg.se/2010/april/om-anna.html#comment



Don't cry because it's over, smile because it happened

Av musikego - 12 augusti 2010 12:55

Kent tackar fansen för den här gången. För alla underbara konserter, utan fansen skulle det inte gå. But guess what? utan kent vore det ingenting. Utan kent vore vi tomma, sakna något utan att kunna sätta fingret på vad. Utan kent skulle jag inte riktigt leva såsom jag kan nu.


Så tack kent. För att ni är bäst, och gör mig lycklig.

Bästa bandet.
Ni är kärlek


TACK 

Av musikego - 11 augusti 2010 23:31

En fin kväll igen.


Men den här gången med finaste vännerna och underbar mat. Uppskattas till tusen, blir snart igen också. Mycket fina kvällar inplanerade framöver, det behövs.

H.H

Av musikego - 11 augusti 2010 15:09

På lördag ska jag tydligen till göteborg igen, inga fel det. Och bättre blir det, way out west med håkan hellström och Lykke Li, men mest Håkan.


Det har varit mycket den här sommaren, mycket planerat och lite tid för annat. Men det gör inget, jag gillar att ha schemat fullt, när det gäller bra saker. Festivaler, resor, konserter, allt möjligt bra.


Och på lördag alltså håkan. En vecka efter det bli det Lars Winnerbäck, och exakt en vecka innan håkan var det kent. Vilka underbara lördagar, helt i min stil.


:*

Av musikego - 10 augusti 2010 23:08

För bara en halvtimme sen hade jag hur mycket energi som helst. Jag var glad, pigg och kände mig lycklig.


Nu, 30 minuter senare är det inte lika kul längre. Jag har tappat energin och den positiva inställningen bara försvann. Jag vet inte ens varför, det bara hände.


Dessutom vet jag inte om jag hade så rätt som jag trodde när jag skrev inlägget om att jag har växt. En aning kanske, men ibland känns det som om jag är tillbaka på ruta ett igen. Jag försöker att inte sätta mig i den situationen igen, men ibland kan jag inte styra mina tankar, jag kan inte hjälpa det.


Dags att ta tag i livet och börja göra som jag vill. Mitt liv, min vilja.


"Alla djur, utom människan,

vet mycket väl

att livets huvudsakliga mening

är att njuta av det."

Av musikego - 9 augusti 2010 14:51

Vissa saker man ser eller är med om är otroligt vackra. Fina ögonblick där man bara vill stanna och andas en stund, bara må så bra det går.


När men sedan lämnar ett sådant här ögonblick bakom sig kan man välja två vägar; antingen kan man lägga energin på att vara bitter för att det är över, eller så kan man tänka tillbaka och vara lycklig för minnet som alltid finns kvar.


Jag väljer helst det andra alternativet, även om det inte alltid är det enklaste. När det gäller kent, vilket var min första tanke, så är det rätt enkelt att vara lycklig för det man fått uppleva, tacksamheten över att de finns där, att de gör allt för oss, att de får mig att må bra. Det funkar utan problem.


En annan sak är det när det gäller människor, vänner eller någon som bara betyder en del. Det går bra så länge man är på samma våglängd, så länge man går åt olika håll och vet att man gör det, man är beredd. Men när en av två går åt ett annat håll blir det genast svårt. man är oförberedd och vet inte vad som händer. Jag ser det framför mig men vet inte vart jag ska ta vägen eller vad jag ska göra för att ta mig igenom det. Jag vet inte hur man gör.


Jag vill veta hur du tänker för jag förstår inte, jag vill veta varför du gör som du gör, men jag kan inte se vart du vill.


Bitter var nog inte rätt ord för det. Jag vet inte vilket ord jag ska välja för jag vet inte vart jag står. Oförstående är bättre.


Men jag vet fortfarande inte hur jag tar mig från oförstående till att vara lycklig över det som varit. Jag vet inte hur jag ska lära mig förstå.


Jag vet inte.

Av musikego - 6 augusti 2010 02:36

Just precis nu mår jag som bäst.


Har haft en riktigt bra dag.

Träffat några av mina bästa.

Gjort precis vad jag känt för.

Underbart


Dessutom har jag en helt fantastisk helg att se fram emot.

Göteborg, kent, liseberg med finfina b-rudar.


Jag gillar livet ♥



Presentation

Omröstning

Är du lycklig nu?
 Ja
 Nej

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Statistik


Skapa flashcards