En blogg i vimlet

Alla inlägg den 21 augusti 2010

Av musikego - 21 augusti 2010 16:26

Hur ska jag beskriva gårdagen? det var helt otroligt fint, från början till slut. Lasse är kung. Fy tusan vilken konsert.


Den bästa konserten jag sett med Lasse, utan tvekan.


Kvällen börjar med bra sällskap, några öl i Lasse-serveringen och sol. Laddar inför spelningen. Fint redan där. Några bra band innan lasse, som uppvärmning. Love Antill var suprise, tokbra. Lite mat, lite tröjköp och brygghäng senare står vi framför scenen. Älskar avspärrningen, ingen trängsel. Står stadigt på andra/tredje raden, taggade till tusen. Laleh spelar på andra scenen, får igång publiken rätt bra.


Ett par minuter innan Lasse börjar tänds en klocka. Digital nedräkning. Jag dras tillbaka till 10 Juni 2005, Norra fältet. Lycka. Men nu är det Lasse. Hela publiken är med och räknar ner. 10 sekunder kvar, 5, 2, 0. Lasse kommer ut på scenen med en gitarr. Det är Lasse, ensam för oss. Första låten är En tätort på en slätt. Lycka igen. Jag tänker på min vän Viola som inte kunde vara med.

"Säg till Viola att hon lyser".


Lasse fortsätter spela några låtar på egen hand. Sen faller det svarta skynket bakom honom. "Likt en våg av kärlek". Brings me back igen. Men som sagt, Lasse nu. Riktigt drag, publiken är med till tusen. Blommor i bakgrunden, jag tänker på körsbärsträd. Några låtar senare försvinner blommorna, en rad soldater tar dess plats. Ingen soldat, det är kärlek, första tårarna. Helt obeskrivligt.


Hugger i sten, Kom änglar, Elden.


Lasse är kung. Bandet är kung. Konserten är magisk.

Det finns inga ord.


Du hade tid.

Höjdpunkten, uta tvekan. Enligt mig Lasses bästa låt. Och jag blir så lycklig, det är så sjukt fint. Tårar till tusen. Lasse är kärlek. Här finns det verkligen inga ord som beskriver känslan, det är bara, ja vad är det? obeskrivligt.


Sättet de avslutar det hela på är storslaget. Sandgrund sjunger med Lasse, hela karlstad är med. Fyrverkerier och lycka, minnen. Lasse du är fantastisk.

Du tog oss med storm, utan tvekan.


Kärlek

Presentation

Omröstning

Är du lycklig nu?
 Ja
 Nej

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Statistik


Skapa flashcards