En blogg i vimlet

Alla inlägg den 31 mars 2010

Av musikego - 31 mars 2010 17:58

Gårdagen var verkligen U-N-D-E-R-B-A-R, än en gång finns det inte ord för HUR jävla bra sveriges absolut bästa band är. Kent står sig fortfarande, kanske nu bättre än någonsin. Det är ju egentligen helt sjukt med tanke på att Jocke just fyllt 40 och att de hållt på sen tidigt 90-tal. Men är man bäst så är man.


Det var så galet bra igår.

Publiken var med till 110 %, kent röjde som aldrig förr. Glömmer aldrig draget under 'Dom andra', ljuset, ljudet, tempot - WOW.


Jag är verkligen imponerad, och ja - det slår Göteborg. Inte jättelätt, men det var ändå en klar skillnad. Örebro lägger sig bland topp sex bästa konserter måste jag erkänna.


Utan inbördes ordning:


Karlstad.05 - Första kentkonserten. Otroligt magiskt

Göteborg.07 - Folket, staden, musiken. Riktigt bra spelning och höjdpunkten: Martins handduk. jiho

Arvikafestivalen.08 - Så sjukt bra spellista. Och en sak till; Martins svettband. MMMMHMM

Eskilstuna.08 - Hemmaplan är oslagbart

Göteborg.10 - åhå, från sittplats till ståplats längst fram. Lycka utöver allt

Örebro.10 - Röjigaste konserten, nästan martins handduk igen. Losade den men det bästa var ändå att den verkligen var till mig, att han såg mig, att han kastade den till mig. åh..


Det sorgligaste just nu är att det var sista konserten på turnén. Blir inge mer kent live förrens till sommaren. Bara att börja längta

Lycka


:*

Presentation

Omröstning

Är du lycklig nu?
 Ja
 Nej

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Statistik


Skapa flashcards