En blogg i vimlet

Alla inlägg under februari 2010

Av musikego - 3 februari 2010 22:09

Det finns vissa saker som påminner en om minnen, om personer, om speciella händelser. Ibland är det en bra sak, ibland är det jobbigare tankar eller minnen man inte vill minnas, eller inte tänka på just då.


Det kan vara för tidigt att tänka på det, såna minnen som man vill ha längre fram men som nu bara gör en ont. Det kan vara sånt som man aldrig vill tänka på och som bara får en att må dåligt.


Jag kom in på såna tankar nu, det handlar om något jag saknar, något som jag inte vet om det kommer tillbaka eller inte. Just därför är det knivigt, hade jag vetat, hade jag haft svaren så tror jag inte det hade varit lika jobbigt. För då hade jag i alla fall vetat, nu vet jag inte och det gör mig ont. Det gör att minnena inte är välkomna. Samtidigt som jag inte vill tänka på det vill jag minnas, jag vill ha det nära. Jag vill minnas små saker som ord, känslor och händelser som betyder. Det är en svår situation, att inte veta.


Jag kommer hela tiden på mig själv med att hoppas, att tänka för mycket, just då gör det ingenting men när jag drar mig tillbaka till verkligheten är det inte roligt längre. Då kommer saknaden. Som jag annars inbillar mig inte finns där. Som om ingenting spelar någon roll. Just för att det är så det varit, just för att det är så jag behöver tänka. Och det funkar, stundtals. Sen kommer verkligheten ikapp.


Jag behöver tänka på annat, skjuta undan de jobbiga tankarna och hålla mig sysselsatt, men det är inte alltid så lätt som det låter. Nu till exempel, när jag trodde att jag skulle kunna sova, jag trodde att klockan var mycket mer än den var så jag bara skulle kunna komma in i drömmarna och istället vakna imorgon då det finns mycket mer att göra. Istället sitter jag här, klarvaken och tänker alldeles för mycket. Jag försöker komma på saker att göra som att städa, äta något eller kanske spela bort tankarna i ipoden. Men jag städade förut, hungrig är jag inte och jag har redan spelat så det räcker för resten av livet.


Det är bara sova som gäller, jag får försöka tvinga mig. Men då är saken den att jag ligger och tänker för mycket istället. Och somnar jag så fortsätter tankarna till drömmarna och hela natten blir fylld av minnen. Då är det också bra, medans jag drömmer, för än så länge har drömmarna varit bra. Men då blir det jobbigt att vakna och inse att det bara var en dröm.


Jag måste lära mig att koppla bort, förstå att jag redan har svaret. Men jag vill inte förstå, jag inbillar mig att jag inte har svaret förrens jag fått det rakt.


Och ett rakt svar tvivlar jag på att jag kommer få.

Jag får nog sätta mig och sticka mig en halsduk eller något. Bara för att hålla mig sysselsatt. Och som det är nu kommer det bli en lång halsduk.

Av musikego - 3 februari 2010 20:58

Fler och fler bloggar kommer nu. De sprider sig som smör i solsken. Som inte sprider sig men smälter i alla fall, eller nåt. Har väl varit så ett tag men ändå, konstigt det där.


Och jag är kvar.. än. märker att det inte blir lika mycket tänka efter inlägg och mer lätta, men det är som det är. Jag skriver vad än som faller mig in och så lär det fortsätta.


Just nu sitter jag med min käre granne och försöker komma på vad man ska ha på sig på studentfesten 90tals tema. Går inte något vidare bra kan jag ju meddela. Men det visar sig väl. Annars är det rätt lugnt för tillfället. Överhuvudtaget. Har bara en lektion kvar den här veckan och sen är det helg, skönt som tusan. Även om jag inte gjort mig förtjänt av det. Allt fungerar, är okej. Det är så vi lever nu, okej. Nice


Kan ju nämna att kent närmar sig. Det lär bli några såna längtans-inlägg nu ett tag så det är lika bra att börja nu. 26e februari smäller det. Sthlm - anexet - kent. Jiho!

Äntligen.


men vi säger så då. blir bra det

"Chacha!"

Av musikego - 2 februari 2010 20:39

Ibland gör det så ont att ingenting spelar någon roll.

Ibland stämmer ingenting. Ibland kommer stunder där man bara inte vill vara, man vill komma därifrån, komma till någonting bättre. Man vill att det ska gå över. Ibland har man det riktigt jävla jobbigt.


Ibland kan man inte låta små saker påverka, man måste tänka större. Man måste tänka på de som har det riktigt jävla jobbigt. Jag tänker på er nu, er som har det riktigt jävla jobbigt, för jag vet att ni finns i min närhet. Jag vet att folk nära mig har det tusen gånger jobbigare än mig. Så nu skjuter jag bort mina negativa tankar, det är bara slöseri med energi, bättre att ge den tanken till någon annan.


"We got nowhere to run"

Av musikego - 1 februari 2010 10:37

Jag måste säga att jag är rätt nöjd nu. Bästa helgen på länge, utan några negativa grejer alls. Och jag har upptäckt att Säffle är partystaden som gäller, helt ärligt bättre än karlstad. Vilket inte är så svårt att slå i och för sig.


I alla fall var det party i Säffle i fredags, hur otroligt det än låter så vare bästa på länge. Bästa sen nyår i Berlin. Och innan det minns jag inte när det var så bra som nu. Harrys i karlstad är ett gubbställe med majoriteten 40+. I säffle är det helt andra bullar, visst finns det lite mer rutinerade folk där också men där är största delen yngre partypeople. Och det bästa av allt, de har dansgolv! i karlstad är det inget 18ställe som har det, sinnes!


Tyvärr kommer jag inte hänga i Säffle varje helg ändå, det får räcka med någon gång då och då va...


Som tur är har vi våra studentfester i Karlstad. Nästa om 18 dagar, kommer bli grym. Äntligen lite riktigt party på hemmaplan, det gillas. Och då glömmer vi allt annat, är det party så är det.

Jag gillar studentåret.


:*

Presentation

Omröstning

Är du lycklig nu?
 Ja
 Nej

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Statistik


Skapa flashcards