En blogg i vimlet

Alla inlägg den 20 januari 2010

Av musikego - 20 januari 2010 01:13

Jag står än en gång ute på balkongen och lyssnar på tystnaden, inatt tillsammans med radion. Tanken slår mig att det nog aldrig har kommit ett tåg medans jag stått där, allt har bara varit tyst, tyst och stillsamt. Jag tänker på hur de skulle vara om det kom ett tåg, att jag skulle skriva om det här, berätta att det skulle bryta tystnaden. Men att det inte skulle göra någonting för det blir nog ännu tystare eftråt när det dragit förbi, tystnaden skulle bli mer påtaglig.


Och komiskt nog kommer det tåg precis då, såklart. Och jag hade rätt, det blev tystare efteråt. Med undantag från mitt skratt, jag kunde inte hålla mig, det var ju så komiskt.

Av musikego - 20 januari 2010 00:18

Trodde faktiskt jag skulle somna direkt jag kom hem förut, var inte långt ifrån kan jag lova. Men tydligen blev det inte så och därför sitter jag här nu istället, två timmar senare, fortfarande...


Jag har i alla fall haft en helmysig kväll och det är jag glad för. Riktigt bra, jag är glad. Som sagt ja. Lycklig kanske till och med. Bara för allting. Allt stämmer, allt gör mig glad.


P3 guld galan var idag också. Kent vann årets grupp såklart, ingen tvekan om det. Sveriges bästa band. Alltid

Dessutom vann Winnerbäck årets artist och guldmicken.


Jag börjar bli rädd nu förresten. Rädd att jag är för glad, mår för bra. Snart måste det brytas känns det som. Man kan inte vara glad hur länge som helst. Jag tror det blir imorgon. En lite kämpigare dag än alla andra, men vi tar oss igenom det med.


Jag finns här

:*

Presentation

Omröstning

Är du lycklig nu?
 Ja
 Nej

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Statistik


Skapa flashcards