En blogg i vimlet

Alla inlägg den 24 december 2009

Av musikego - 24 december 2009 11:52

Varje år väntar miljontals människor på den här dagen, i synnerhet barn. Även jag har varit en av dem som delar den olidliga väntan på kalle anka, tomten och julklapparna. Men när man sedan växer upp försvinner den där längtan lite mer för varje år som går, man försöker få tillbaka pirret i magen och de starka känslorna, men det funkar inte. Man får inse att man inte är ett barn längre.


Jag saknar det. Jag saknar julen som var när jag var liten, en önskelista med över hundra saker och en överklädd julgran med massor av paket under. Klart jag saknar det. Men jag lär mig att gå vidare, jag lär mig att uppskatta den julen som är nu. Istället för att skriva en galet lång önskelista blir det nu eget julbak och shopping.

Jag lär mig att julen förändras med åren, jag förändras. Men bara för att känslorna inte är lika starka längre, och bara för att önskelistan kanske är några saker fattigare så betyder det inte att julen försvinner.


Den finns kvar, och den firas fortfarande med kalle anka, julklappar och julmat.

Några ändringar har det blivit men julen finns här. Och den kommer firas med nära och kära som varje år. Det uppskattas. Även om känslan i år kommer vara svår att hitta så firas julen med kärlek. Det kommer den alltid att göra.


God Jul allihop.

Hoppas er dag blir underbar


:*

Av musikego - 24 december 2009 11:45

Det var ett tag sen jag tog upp musiken nu,. Och visst, det kanske blir tjatigt men jag behöver få säga det, om och om igen. För musiken är stor. Musiken gör mig hel, och utan den. ja, då vet jag inte vad som händer.


"du håller mig vid liv"


DU ÄR VÄRD ATT DÖ FÖR.

men mot gummi glas och metall, betyder ett mirakel inget alls.


klyshigt, men det finns verkligen inte ord. Det finns knappt känslor så det räcker till, min kärlek till sveriges största rockband är utom alla gränser.


Joakim Berg, Sami Sirviö, Martin Sköld och Markus Mustonen.
Ni får aldrig sluta, aldrig någonsin.

Ni är bäst


kärlek.

Av musikego - 24 december 2009 11:41

"du sa att rädslan den går över, men den där oron stannar kvar"


Martin Sköld och Markus Mustonen i p3. Bra start på dagen


God jul folket
:*

Presentation

Omröstning

Är du lycklig nu?
 Ja
 Nej

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards