En blogg i vimlet

Alla inlägg den 19 december 2009

Av musikego - 19 december 2009 23:38

Natten är här igen. Och jag förstår inte vad som flygit i mig idag.


Natten till idag blev det knappt fyra timmars sömn, jag har inte sovit något på dagen och jag känner mig inte alls trött nu. Jag har inte heller varit sur eller grinig, inte alls faktiskt. Vilket jag alltid annars blir när jag sovit för lite. Samma sak gäller huvudvärken, den brukar också smyga sig på när sömnbrist råder, men jag har klarat mig idag. Jag förstår inte vad det är med mig, men jag gillar det, helt klart tummen upp.


Dessutom har jag hunnit med en himla massa bra grejer. Galopperat över en snötäckt äng, bakat julgodis och lussekatter, plockat ner kartonger från vinden och pyntat huset med tomtar. Ambitiöst skulle jag vilja säga!


Nu ska jag ta vara på natten så länge jag orkar, sen sova och njuta av att inte vakna förrens vid lunch imorgon. Det är ju ändå lov


:*

Av musikego - 19 december 2009 15:33

En person som en gång gjort en lycklig och fått en att må bra, kan förändras. Situationen kan förändras och kanske blir resultatet det motsatta.


Att jag inte tänkt på det tidigare. Att jag inte förstått att jag faktiskt klarar mig, jag behöver inte anstränga mig för någonting jag inte vill.


Det enda jag vill be om är ärlighet. Jag vet att jag vänder världen emot mig, men då står jag för det också.

Ärlighet kan vara hårt, men jag tar hellre det än att gå ovetande.


Jag faller, så låt mig landa mjukt.

Av musikego - 19 december 2009 14:49

Jag är på väg ner i fällan igen. Jag vet om det, ändå gör jag ingenting åt det. Jag vill dit, men jag vill inte se det som en fälla. Jag vill att det ska bli bra, om det ens är möjligt. Eller, vill jag dit?


Ju mer jag tänker ju mer förvirrad blir jag. Jag har sagt att jag inte längre går med på att spela spel, eller att jag själv inte gör det. Men ibland går det inte att undvika.


Jag vet inte vart jag själv står, jag vet inte vart någon annan står och jag vet verkligen inte hur det blir. Men ibland måste man bara lita på tiden, lita på de val man gör. Och jag har redan gjort mitt, jag gjorde det för längesen.


Det är förrvirrande, men jag förstår i alla fall vad jag menar. Och jag vet vad jag vill, jag vet bara inte vad som blir bäst.


Ibland är det väldigt bra att tro på ödet, och låta tiden visa vägen.
Vi säger så, det blir bra.


:*

Le

Av musikego - 19 december 2009 00:47

Än en gång är det natt. Och än en gång skriver jag, på natten. Som man egentligen ska ha till att sova, men det är inte riktigt jag. Nattuggla


Sällskapet är fint också, musikhjälpen i p3. Ljusen är tända, och mysstämningen är på topp. Egentligen är jag nog rätt trött, har hållt igång rätt bra de sista dagarna innan lovet nu, men det känns inte. Inte nu, på natten, min natt. Det kommer kännas imorgon, men det tar vi då. Låter bra


Jag trivs med livet nu. Natten, ljusen, musiken och allt därtill som finns i nuet. Galopp i snön, mys, jul, berlin, nyår, och allt jag längtar till. Jag trivs mer än jag själv vet. Nu vet jag lite bättre i alla fall


Det är bra nu, väldigt bra.


kärlek

Presentation

Omröstning

Är du lycklig nu?
 Ja
 Nej

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Statistik


Skapa flashcards