En blogg i vimlet

Alla inlägg den 14 december 2009

Av musikego - 14 december 2009 23:02

Egentligen vet jag vad som är bäst, både för mig och för alla andra antar jag. Men det är inte alltid så enkelt, allt är inte alltid svart eller vitt.


Det bäste vore att glömma och gå vidare, men kan jag det? och ännu viktigare - vill jag det?


Nej, det vet jag att jag inte vill, inte nu. Jag vet vad som antagligen blir bäst i längden, det har jag lärt mig på vägen hit, men som jag också lärt mig kommer inte alltid hjärtat och hjärnan överens.


Ska jag lita på filmerna och sagorna där allt blir bra bara man följer sitt hjärta, eller borde jag vakna och se verkligheten och sanningen i vitögat?


Det är inte svårt att se vad som vore bäst, det svåra är att välja bort det jag vet att jag vill välja.


Dum som jag är litar jag på ödet och låter det bestämma.
Så den som lever får se, som man så fint brukar säga.


:*

Presentation

Omröstning

Är du lycklig nu?
 Ja
 Nej

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Statistik


Skapa flashcards