En blogg i vimlet

Alla inlägg den 24 november 2009

Av musikego - 24 november 2009 01:14

Jag klarar mig bra ett tag, men nu behöver jag en paus. Jag behöver få ur mig tankar som står ivägen, jag behöver släppa taget och gå min egen väg. Frågan är bara hur man gör det, hur gör jag?


Mitt sätt brukar vara att skriva. Men om jag inte vet vad jag ska skriva, om jag inte vet vad jag vill skriva men ändå känner ett behov av att göra det, hur funkar det då?


Jag har sagt det förut men jag säger det igen. Jag har fått lära mig att det går att bara skriva, man behöver inte tänka igenom varje ord, varje mening eller stycke. Man kan släppa taget och bara skriva, utan något egentligt syfte eller någon tanke bakom. Och ibland kan det ge otroliga resultat. Jag vet att jag har skrivit många bra texter på det sättet. Kanske inte mina bästa, men många jag ändå tycker om att läsa om och om igen, just för att de är skrivna näst intill utan eftertanke. Det gör dem speciella. Och ibland förjävliga att förstå, men det är en annan sak.


Det är texter jag skrivit på tre minuter, fem minuter. Det är texter som förmedlar vad jag tänkte och kände precis då, precis som nu. Det gäller bara att våga släppa taget, vad som än kommer fram så måste man våga. Även om det inte är något självklart, det kanske inte ens märks i texen. Men tanken finns bakom, och det är det som räknas. Att bara skriva och känna att friheten finns där, jag kan skriva precis vad jag vill. Och jag kan skriva om precis ingenting. Det viktiga är att jag skriver, och att det hjälper. Precis som nu, det hjälper.

Av musikego - 24 november 2009 00:06

Jag använder numer 3 olika bloggar. Detdu.

Vilka det är får du lista ut själv, jag har redan länkat på olika ställen och orkar faktiskt inte engagera mig i det nu. Istället sitter jag här och skriver, när jag har så mycket annat att göra egentligen. Men det är inte lätt att hitta motivationen. Speciellt inte efter fem timmars arbete, då borde man få vila. Det har jag ju gjort i tre timmar nu också i och för sig, men jag vill kunna fortsätta med det. Det kan jag inte, jag måste ta tag i mig själv nu, annars kommer ångesten och det vill vi ju inte.


Nej, nu skärper jag mig och tar tag i livet.

Sådetså.

Presentation

Omröstning

Är du lycklig nu?
 Ja
 Nej

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards