En blogg i vimlet

Alla inlägg den 18 november 2009

Av musikego - 18 november 2009 22:00

Det var längesen jag blev känslosam till en tvserie. Eller, jag känner med karaktärerna, men det var längesen det syntes på mig, utanpå. Ikväll blev jag det i alla fall, till den bästa serien i hela världen; Grey's anatomy. Underbara, älskade serie, så galet bra. Tårarna bara rann de sista tio minuterna. Det är ingen idé att försöka hålla in.


Förr minns jag att det var så här nästan varje Onsdag, jag antar att det inte slutat på så vis att det lockat fram såna känslor hos mig på ett tag. Eller så har jag missat något, och det tror jag minsan inte.


Från en värld till en annan, nu blir det läsning för hela slanten.


Godnatt

:*

Av musikego - 18 november 2009 14:07

De senaste dagarna har jag haft mycket egentid. Jag har läst ofantligt mycket, lyssnat på musik från morgon till kväll och bara varit. Jag älskar såna dagar, när jag bara får vara. Det är inte bara skönt, de behövs också. Speciellt nu, jag behöver dem, jag behöver kliva in i min egna lilla värld, min egna bubbla och filosofera lite med mig själv.


Egentid är någonting alla behöver, och vi måste ta vara på den. Mysa ner oss i sällskap med oss själva, ta vara på oss, unna oss. För det är nyttigt. Vissa kallar det egoism, att inte tänka på vänner, familj etc. Men jag säger inte att man ska ha egentid hela tiden. Utan någon gång ibland. Och någon gång ibland får man vara egoistisk. Jag tror att det är nyttigt, för som jag fått lära mig så är relationen till sig själv den absolut viktigaste och svåraste relationen man har.

Presentation

Omröstning

Är du lycklig nu?
 Ja
 Nej

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Statistik


Skapa flashcards