En blogg i vimlet

Alla inlägg den 15 november 2009

Av musikego - 15 november 2009 21:04

Jag fick precis lite dåligt samvete. Inte pga någonting jag glömt, borde ha gjort eller gjort fel. Utan för att jag känner att jag inte gör något tillräckligt. Det gäller mitt bloggande, och speciellt på senare tid när jag lindat in mer och mer i texten vad jag gjort under dagen, eller vad jag gör för stunden. Och visst kan det vara intressant, om det hör till ämnet eller om jag får ut ett budskap med det. Men annars? det känns som jag håller på att förvandlas till en "hej-det-här-har-jag-gjort-idag" bloggare.


Näst intill min värsta skräck. Vad jag gjort idag kan jag skriva i en dagbok eller berätta för någon som undrar, men inte på bloggen. För med min blogg vill jag skriva något som känns, jag vill ge något som känns eller behålla en känsla som jag sen kan få tillbaka när jag läser.


Om det sen inte blir världens längsta och bästa inlägg varje gång, det spelar ingen roll. Det som jag vill, det är att förmedla en känsla. Antingen till andra, eller till mig själv. Och det är därför jag började blogga. För att skapa, ge och behålla en känsla. Jag vill ge någonting som känns. Och det ska jag fortsätta med nu, ordentligt.


Sådetså.

Av musikego - 15 november 2009 18:48

"Blir du också sugen på något gott inför kvällen?"


Nyss hemkommen från mormor, mätt och trött. Massa god mat, efterrätt, fika, godis osv. Man blir verkligen gödd. Men det känns bra, jag har i alla fall gjort något idag, och det måste ju ses som framgång ändå.


Det var verkligen kul också. Massa snack, skratt och serious talk. Anders och Helena, mamma, mormor, broder och två galna hundar gjorde min kväll. Tippen (som förövrigt fyllde nio månader igår och är min morbrors schäfer), var konstant hyperaktiv, sprang runt, busade. Det bästa är att han inte isett hur stor han är, och hur hans svans som går i hundratio har ner allt i hans väg, underhållande.


Nu ska jag ge mig in i min egen värld igen, min bubbla.
Twilight, here I come.

Av musikego - 15 november 2009 14:33

Btw!

Jag har märkt att statistiken för läsare har skjutit i höjden!

Dubblerats på någon månad, oerhört kul måste jag säga.


Sen om jag inte är i klass med Blondinbella än, det är en annan sak.
Men det är ju bara en tidsfråga, "Gingerbella" nästa.

Av musikego - 15 november 2009 14:27

I några dagar har jag hållt mig inne och läst. Nu är det ändring på det, nyduschad, nysminkad och fräsch är jag på g igen. Snart är det dags att åka till mormor för god mat och födelsedagsfirande. Det känns som en mini-nystart och det känns bra. Nya tag (än en gång), nya möjligheter.


Jag har haft en period nu där jag varit oerhöst oambitiös, kanske vore dags att ändra på det också. Det känns som om jag är redo, jag är t o m på humör för att städa, och det var ett tag sen vill jag lova.


Nu ska jag satsa, inom vissa områden i alla fall. Och jag ska klara det, sådetså.


:*

Presentation

Omröstning

Är du lycklig nu?
 Ja
 Nej

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards