En blogg i vimlet

Alla inlägg den 14 november 2009

Av musikego - 14 november 2009 22:40

När jag ger mig in på någonting gör jag det ordentligt. I alla fall när det gäller böcker. Jag blir som besatt av innehållet och är det någonting riktigt bra kan jag stanna inne och bara läsa, timme efter timme.


Det är precis vad jag råkat ut för nu. Jag har precis läst klart den tredje boken i Stieg Larssons serie om Mikael Blomkvist och Lisbeth Salander. Nu är jag tom. Som alltid efter en era av läsning, när det inte finns nägonting kvar - vad händer då?


Jag var likadan när jag läst ut Twiligtserien. Fast tusen gånger värre. Tomt.


Jag har de senaste dagarna inte kunnat göra mycket annat än just läsa, jag har varvat det med datorn, mat och några timmars välbehövligt snack vänner emellan. Annars har det varit läsning tjugofyra-sju. Det slukar mig som en sjukdom, jag vill bara veta vad som kommer näst, vad som händer. Och Stieg Larsson var en sådan skicklig författare, det går bara inte att sluta. Det kan liknas med en drog, har man väl börjat är det näst intill omöjligt att sluta.


Så vad händer nu? vilken serie kommer näst.
Som tur är har jag redan bestämt mig. På torsdag är det premiär för den andra twilightfilmen - New Moon. Tills dess ska jag läsa om ettan och tvåan. Det känns som en bra uppladdning. Dessutom behöver jag sysselsätta mig, och jag älskar verkligen att försvinna in i böckernas värld, det är guld.


:*

Av musikego - 14 november 2009 01:18

Jag vet att jag vart dum. Jag vet att jag gjort något idiotiskt, och jag vet att jag inte kan ignorera den skulden.

Jag kan bara hoppas på att du kan se förbi det, att du kan förstå att det verkligen inte har någon betydelse för mig.


För jag vill det här, det vill jag verkligen.

Så snälla, ge mig en chans.


:*

Presentation

Omröstning

Är du lycklig nu?
 Ja
 Nej

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Statistik


Skapa flashcards