En blogg i vimlet

Alla inlägg under oktober 2009

Av musikego - 16 oktober 2009 10:18

När jag ser, hör och läser om andras vardag och deras liv önskar jag ibland att jag var någon annanstans.

Jag vill också uppleva den "normala" vardagen. En kärleksfull familj, eller i alla fall känslan av en familj som kan kommunicera. Jag märker mer och mer hur udda jag/vi lever. Och jag vill inte ha det såhär. Det låter hemskt, men ibland vill jag byta. Byta familj för att prova på hur vanliga människor lever. Jag vill slippa skämmas när jag tar hem folk, jag vill inte att ni ska behöva fråga vad som är fel, eller kommentera när man hör konstiga ljud någonstans på nedervåningen. Jag skäms. Jag vill slippa kommentarer och blickar. Jag vill kunna känna mig bekväm hemma. Nu gör jag bara det när jag får sitta själv, ostört inne på mitt rum.


Vi har bara ett liv, men nu vill jag byta.

Av musikego - 15 oktober 2009 20:17

Är det bara jag eller är det inte lite frusterande att det bara är facebook som har "gillaknappar"?


Jag vill se andra ta efter, först och främst andra communities sen kan vi ta det steget längre.

Jag tänker mig knappar på stan, i affärer på större evenemang kanske. Visst låter det som en galet bra idé?


Förövrigt undrar jag när man kan säga att ett beroende gått för långt.

Kanske när man är ute och rider och i slutet av ridturen börjar tänka på vad man ska skriva på sin facebookstatus när man kommer hem..? :$

Av musikego - 15 oktober 2009 09:21

Jag känner att jag borde gått och lagt mig tidigare igår. Att jag borde varit mer effektiv med uppsatsen jag skrev på. Eller att jag borde sovit en timme extra och struntat i historialektionen.

   För det känns rätt dumt att dra sig till skolan till halv nio när man ändå inte gör någonting vettigt. Jag har läst tre sidor i historiaboken, och det är allt. Det är den uppgiften vi fick, det plus en diskutionsfråga. På en och en halv timme. Underbart värt.


Jag känner mig inte jätte positiv idag. För lite sömn och allmänt trög. Blandat med övertrötthet, vilket är lite kul. Ibland. Det känns att det kommer bli en lång dag. Verkligen lååååång.


Men jag ska försöka vända nu. Tänka positivt, jag vet att det hjälper. För även om sömnen var dålig så funkade mina tankar igår. Jag drömde fint, magiskt fint. Och nu ska jag tänka fint och ha en bra dag. Sådetså


:*

Av musikego - 15 oktober 2009 01:23

Glöm inte bort att längta.

Tänk på vad som finns längre fram, tänk på allt underbart som kommer.

Det är vad jag ska tänka på när jag somnar.

Jag drömmer alltid så glada drömmar då


kärlek och godnatt

:*

Av musikego - 14 oktober 2009 13:13

Jag har duktigt suttit och pluggat sen klockan halv 12. Inte för att det har gått så väldans bra kanske, men en bit på vägen är jag. Och bara jag börjat brukar det inte vara så jobbigt sen. Historia är det det handlar om förresten, digerdöden. Har du något bra att komma med så skriv vetja.


En anledning till att jag orkat sitta så länge utan uppehåll från något annat än musiken (som är mitt sällskap idag), är att internet la ner. Det har inte funkat på hela förmiddagen. Men jag antar att det varit bra för mig. Jag slapp tänka på något annat, kunde koncentrera mig på det som behövdes.


Men nu är jag här ändå. Det började leva igen nämligen. Internet alltså. Dock måste jag dra igen, ska möta upp lite bruds vid skolan om några timmar för att fota lite. Och jag tänker inte stressa mig dit. Wish me luck!


:*

Av musikego - 12 oktober 2009 09:22


2 biljetter till kent i sthlm 26/2

2 biljetter till kent i GBG 19/3


!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


UNDERBART!


:*

Av musikego - 12 oktober 2009 08:37

Klockan är 08.37, om 23 minuter gäller det.


Min natt har varit hemsk. Jag har drömt gång på gång att biljetterna tog slut innan jag hann få tag i någon. Jag har drömt att jag varit mitt ute i ingenstanns när klockan närmade sig nio, panik!


Jag har vaknat ett tiotal gånger i förskräckelse då jag drömt att jag försovit mig.

Men nu är jag vaken, och det är nu det gäller.


19 minuter kvar, och jag ska bannemig få biljetter.

Av musikego - 11 oktober 2009 22:13

Morgondagen är viktig.

Det är ingenting nytt, jag har varit med om det förut. Ändå är jag rysligt nervös över resultatet.


Imorgon är det den 12e Oktober.

Kent släpper biljetterna till turnén i vår.


Som alltid vet jag att det kommer vara kö på ticnet.

Kö på internet, kö per telefon. Kö, kö, kö.

Och frågan är då, kommer jag få tag i biljetter?


Jag måste ha biljetter. Det bara är så. Jag måste.

Håll tummarna för mig, be för mig.

Jag behöver det här.


:*

Presentation

Omröstning

Är du lycklig nu?
 Ja
 Nej

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6 7
8
9
10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Statistik


Skapa flashcards