En blogg i vimlet

Alla inlägg den 16 oktober 2009

Av musikego - 16 oktober 2009 10:58

Min absoluta favorit lasse-låt.


"Du frågar "Älskade dom dig ikväll?"
Jag svarar "Dom älskar mej bara nu,
Den enda som verkligen älskar mej är du"
Du frågar "Tog du dom med storm ikväll?"
Jag kommer faktiskt inte ihåg
Men mina fingrar säger att det var ett segertåg"



Älskade Lasse. Du gör min dag. Nostalgi!


Av musikego - 16 oktober 2009 10:47

Stereon är fyllt med winnerbäck. 5 skivor med underbar musik. Energirik musik som får mig på andra tankar. Jag blir så glad av Lasses musik, och ännu gladare blr jag när jag märker att jag inte glömt bort den. Låtarna sitter fastklistrade i huvudet och jag kan sjunga med till allihopa. Det gör mig glad. Jag kan njuta, ta det lugnt och bara njuta. Och ladda till den 4e november då vi ses igen. Älskade lasse!


:*

Av musikego - 16 oktober 2009 10:18

När jag ser, hör och läser om andras vardag och deras liv önskar jag ibland att jag var någon annanstans.

Jag vill också uppleva den "normala" vardagen. En kärleksfull familj, eller i alla fall känslan av en familj som kan kommunicera. Jag märker mer och mer hur udda jag/vi lever. Och jag vill inte ha det såhär. Det låter hemskt, men ibland vill jag byta. Byta familj för att prova på hur vanliga människor lever. Jag vill slippa skämmas när jag tar hem folk, jag vill inte att ni ska behöva fråga vad som är fel, eller kommentera när man hör konstiga ljud någonstans på nedervåningen. Jag skäms. Jag vill slippa kommentarer och blickar. Jag vill kunna känna mig bekväm hemma. Nu gör jag bara det när jag får sitta själv, ostört inne på mitt rum.


Vi har bara ett liv, men nu vill jag byta.

Presentation

Omröstning

Är du lycklig nu?
 Ja
 Nej

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6 7
8
9
10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards