En blogg i vimlet

Alla inlägg den 6 oktober 2009

Av musikego - 6 oktober 2009 22:21

Imorgon är en sån där dag igen. En sådan dag som det var i Måndags.

En sådan dag jag är lite rädd för, mest bara vill få överstökad.

En dag jag ska klara av, och det ska gå bra. För mig och er andra.


Det kommer gå bra.

Av musikego - 6 oktober 2009 20:49

Tänkte bara uppmärksamma alla om allt bra som händer inom snar framtid.


Idag klockan 21.00 - Säsongspremiär av Desperate Housewifes

Måndag 12/10 - Biljettsläpp till kents turné våren 2010

Tisdag 13/10 - Studensmösseprovning

Lördag 24/10 - Muse i Sthlm (dock ska inte jag dit men kul för de som ska..)

Onsdag 28/10 - Halloweenfest (student)

Onsdag 4/11 - Lars Winnerbäck i LLA

Fredag 6/11 - Nya kentskivan släpps

Fredag 20/11 - Biopremiär: New Moon

Onsdag 30/12 - Berlin


Allt detta, plus en massa födelsedagar som jag inte glömt, utan bara inte skrivit med.


Nu ska jag förbereda mig inför en efterlängtad säsongspremiär!

Av musikego - 6 oktober 2009 20:14

Egentligen vill jag inte skriva utan att ha någonting speciellt att skriva om. En händelse, känsla, eller bara någonting som är rätt just då. Nu har jag inte det. Jag har bara ord, ord som får forma sig själva. Det blir bäst så idag.


Egentligen vill jag inte ha kvantitet. Jag behöver inte ha inlägg varje dag, eller ens varje vecka. Men just nu känns det bara rätt att skriva. Och vill jag skriva så skriver jag, vare sig jag vet om vad eller inte. Det känns bra, det är rätt.


Jag tänker egentligen inte, jag låter bara orden komma. Ord som bildar meningar,. meningar som bildar tankar och kanske t o m säger någon någonting. Jag vet inte vad det blir, det återstår att se.


Jag minns när jag var yngre och bakade kakor efter egna recept. Det här är precis samma sak; jag provar mig fram, utan att veta vad det blir. Ibland blir det lyckat, ibland inte. Det spelar egentligen ingen roll, jag tycker om att skriva, ändå.

Av musikego - 6 oktober 2009 08:24

Jag har otroligt otur med bussar. Eller inte otur varje gång kanske, det ligger nog endel klantighet i det också. Idag t.ex, en halvtimme blir till en kvart, en kvart till tio minuter och tio minuter försvinner så fort..


Jag har slutat chansa också, jag orkar inte se bussen komma när jag befinner mig hundra meter därifrån. Bussar knäcker mig. Det är elaka väsen som borde anpassa sig till mig istället för tvärtom.


Nu ska jag cykla till bussen, en kvart till godo. Sådetså


:*

Presentation

Omröstning

Är du lycklig nu?
 Ja
 Nej

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6 7
8
9
10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Statistik


Skapa flashcards