En blogg i vimlet

Direktlänk till inlägg 5 oktober 2009

ÄNTLIGEN, KENT IGEN!

Av musikego - 5 oktober 2009 23:03

Utdrag från kent.nu


dag släpps nya singeln TÖNTARNA digitalt, den 12 oktober släpps singeln fysiskt, innehållande tre spår varav två remixer av Punks Jump Up och Familjen. Den 6 november kommer albumet RÖD.

Arbetet med RÖD påbörjades redan förra året då Berg & Sköld åkte till New York och i april i år begav sig Kent till Hansastudion/Meistersaal i Berlin. Efter det har arbetet fortsatt i Psykbunkern/Park Studio, Hyltinge Kyrka samt diverse vardagsrum. RÖD innehåller totalt 11 låtar.

Låtlista:

1. 18:29-4
2. Taxmannen
3. Krossa Allt
4. Hjärta
5. Sjukhus
6. Vals För Satan (Din Vän Pessimisten)
7. Idioter
8. Svarta linjer
9. Ensamheten
10. Töntarna
11. Det Finns inga Ord


Producerad av Kent & Joshua.



Till våren beger sig Kent ut på en turné i Sverige, Finland, Danmark och Norge. Totalt 14 spelningar är bokade med start i Stockholm den 25 februari och avslutning i Örebro den 30 mars. Biljetterna släpps måndagen den 12 oktober.

Turnéplan våren 2010:

25 februari – Stockholm, Annexet
26 februari – Stockholm, Annexet
3 mars – Gävle, Läkerol Arena
5 mars – Helsingfors, Hartwall Arena
10 mars – Linköping, Cloetta Center
12 mars – Århus, Kongresscenter
13 mars – Köpenhamn, Tap1
14 mars – Malmö, Malmö Arena
18 mars – Göteborg, Lisebergshallen
19 mars – Göteborg, Lisebergshallen
24 mars – Oslo, Oslo Spektrum
25 mars – Bergen, Grieghallen
27 mars – Bodö, Bodö Spektrum
30 mars – Örebro, Conventum Arena


LIVET ÄR UNDERBART.

KÄRLEK


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av musikego - 25 mars 2014 00:15

Hola guapas! Har varit hemma i svedala en hel del under senaste tiden, det har varit kvalitetstid med la familia, vänner & djuren. Var även hemma & sjuk en helg, mindre bra men ändå skönt att vara i karlstad där jag kännde att jag kunde vila upp mi...

Av musikego - 4 augusti 2013 15:31

När jag kom ut för mamma… jag var femton år, jag minns att jag låg på golvet i mitt pojkrum i fosterställning och bara grät och grät för att jag var så rädd. Rädd att inte ha någon mamma mer om jag berättade. Jag älskade mamma. Men jag vis...

Av musikego - 2 juli 2013 18:31


             "Ni kommer att förenas i tårarna, känna gemanskap i sorgen"   ''Min familj, mina vänner - NI, mitt hjärtas slag. En dag ska vi ses, en dag ska vi återförenas, en dag är det vi igen. Håll det inte som en lösning, men känn det ...

Av musikego - 7 januari 2013 19:07

                

Av musikego - 7 januari 2013 18:54

Det behövdes verkligen.   Jag är ingen bloggmänniska längre, åtminstånde så känns det inte så. Jag skriver inte längre, fotar inte alls lika mycket, tänker inte riktigt på samma sätt. Fast när jag väl skriver så skriver jag så som jag alltid gjor...

Presentation

Omröstning

Är du lycklig nu?
 Ja
 Nej

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6 7
8
9
10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards