En blogg i vimlet

Alla inlägg den 1 juli 2009

Av musikego - 1 juli 2009 22:20

Stockholm 1 juli 2009

Hej vänner.
Tack för Peace & Love! Det var väldigt, väldigt roligt. Jag har aldrig förut haft så många låtar i huvudet, ett mentalt näsblod faktiskt, men det gick vägen tycker jag. Det är alltid lite ovant att kliva upp på en scen efter nästan ett års uppehåll, lite trevande i början, men ni välkomnar så varmt. Tack!
Torsdagen var en proper klubbspelning som flyttats ut rakt i solskenet, en hemmakväll tjugofem mil hemifrån.
Fredagen var också som en trång klubb fast i stort format. Det har varit en ära att få spela med Ian, Mattias, Boba och Robban (och Jerker också förstås, men den glädjen har jag oftare). Det känns som att glida fram i en mjuk skinnfåtölj i en lyxig van. Man åker bara med. Kompakt och i hög fart genom natten.
Lördagen bjöd på en scen som påminde om belgian blue. Den största jag sett, med tunga och storbildsskärmar och sidewalks. Men också den kanske största publik jag sett, i alla fall från en scen. Det var lättspelat och avslappnat på lördagskvällen. Det blev nästan familjärt efter tre dagar på samma festival. Och Miss Li kom. Och Borlänge bara sken och sken.
Fick tillfälle att spela en hel del låtar som jag inte spelar ofta. Det har varit en del spännande återupptäckter. Just nu är Söndag 13.3.99 min favorit.
Förövrigt såg jag fantastiska spelningar med Thåström, Mötley Crüe, The Sounds, Anna Ternheim, Perssons Pack och Håkan Hellström. Det var vad jag hann med. Missade en hel del förstås, men så blir det när man tar sig vatten över huvudet.
Nu börjar omladdningen inför Hultan. Ska träffa Snoddas imorn och friska upp några nästan tjugo år gamla slingor. Vi har träffats några gånger under våren och grävt ner oss i nostalgi, förundrats och glatts över att vi gjorde så konstiga låtar. Sist vi spelade var i augusti 94. Sist (och för första gången) på Stora Dansbanan i Hultsfred var 93. Minns inte så mycket av den spelningen, men det kanske kommer tillbaka på onsdag.
Vi som ses, vi ses. Vi som sågs – tack! En fin sommar och allt gott till er alla.
Lasse

Av musikego - 1 juli 2009 21:23

Jag är på väldigt bra humör. Det känns underbart, sommarlov, härligt varma sommarnätter, musik och underbart jobb. Dessutom har jag spenderat dagen med min johannes, det gillas ännu mer.


nu sitter jag hemma i min säng och lyssnar på underbara Lars Winnerbäck. Det hör till sommaren, så sjukt bra. Jag är lycklig


Några dagar kvar till hultsfredsfestivalen, några dagar till Lasse, The Sounds, The killers, Kings of leon etc. Visst är det arvikafestivalen nu och jag vill helst inte vara hemma när så många av mina kära vänner är där, men jag peppar till hultsfred istället, jag håller ut och jag hoppas ni har det så bra det bara går i härliga arvika - Kärlek till skogen.


Jag ska i vilket fall ha det underbart ikväll, ljuva sommarnätter men bästa musiken - det blir inte mycket bättre än så


:*

Presentation

Omröstning

Är du lycklig nu?
 Ja
 Nej

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards