En blogg i vimlet

Alla inlägg under juni 2009

Av musikego - 23 juni 2009 02:10

Han vet att han inte borde, att det är förbjuden mark. Ändå finns dragningen där, attraktionen går inte att dölja. Hon är nära honom, men ändå så långt bort.


Det var nästan ett år sen han såg henne för första gången. Deras blickar hade mötts en ljuv sommarnatt. Första gången han såg henne var känslan svag, men hans längtan efter henne hade växt för varje dag som gick. Han kunde sluta sina ögon och känna hennes doft som en smekning på sin kind. Hon var alltid i hans tankar, även fast hon inte borde.


Var det bara en fantasi han hade, är det allt han vill att det ska vara? eller finns det någonting mer som bara väntar på att få ta plats. Han vet inte, han vågar inte ta risken. Vad skulle hända om han lät känslan vinna, skulle det vara ett bedrövligt snesteg, eller skulle det vara hans framtid som kom ikapp honom.


En sak visste han, ett säkert äventyr är inget äventyr.

Av musikego - 17 juni 2009 14:17

Molnen komtillslut ändå. Några halvtjocka sådana, men jag klagar inte. Nästan tre timmar fick jag ute i solen, utan så mycket som ett litet dismoln. Det gillas.


Nu fick det bli en paus, huvudet börjar kännas av och jag tror att jag behöver dricka mer. Ska nog flytta mig till abksidan av huset och steka lite baksida samtidigt som jag passarpå att läsa lite teori. Får se hur det går...

Datorn hadeinte kommit in idag heller btw. Blir att vänta ännu några dagar minsann


:*

Av musikego - 17 juni 2009 02:28

Min sommar:
- Laptop inhandlas
- Midsommar firas i Gårdsö
- Kolsnäs

- Jobb på Ängebäck gård

- Vaccination inför resa

- Hultsfredsfestivalen

- Fryksdalsdansen

- Tunisien


Och lite mer som inte är helt planerat än.

Umgås med min babe t.ex

Och brudarna såklart :*


Bästa sommaren? We'll se

Av musikego - 17 juni 2009 02:21

Det är sommarlov. Vilket betyder att jag kan sitta uppe hur länge jag vill. Dessutom så har jag inte suttit vid datorn så länge som jag gjort idag, på nästan en vecka.

Det har varit för mycket att tänkta på, för mycket att göra, eller så har jag bara inte haft tillgång till datorn. I alla fall har jag suttit här länge nu. Länge nog, så jag snart ska sova. Klockan är ändå några minuter över läggdags.

Jag har äntligen fått det gjort som jag velat några dagar nu. Bilderna är färdigredigerade och uppladdade, kamerorna är än en gång tomma. Jag känner ett lugn när det är än en gång är färdigt.


Jag älskar verkligen att redigera, även om jag inte lägger ner hela min själ i bilderna varje gång så är det kul att exprimentera. Reslutatet blir bättre än grundprodukten, och jag gillar det.


Ändå är det skönt att ha det gjort. Nu kan jag somna med gott samvete.


btw. Ha översikt med mitt skrivande, det är sommarlov och just dag är inte min skrivardag.


I'll be back


:*

Av musikego - 6 juni 2009 11:14

Jag måste passa på att tipsa alla om nyhetsmorgon i tv4 idag. Det är sommarkänsla!

Av musikego - 6 juni 2009 11:09

Idag firar vi inte bara nationaldagen, att det är sol och troligen första seglingen för året. Vi firar också att jag nu med gott samvete kan ta sommarlov då jag skrev klart sista inlämningen igår! :D:D:D:D:D


Visst, det var kanske inte det bästa jag skrivit, synd då,  inget nobelpris till mig. Men jag klarar mig, för det var svenska och den fortsätter till hösten. Jag är bara glad över att vara klar så jag kan njuta av sommarlov en vecka i förväg. det gillas!


Nu ska jag äta frukost, gå ut i solen och sen blir det staden.

Grattis på nationaldagen Sverige!


:*

Av musikego - 5 juni 2009 01:56

Jag vill skriva men jag har ingenting att skriva om.


Jag kan skriva om hur lite det är kvar i skolan nu. Hur sommarlovet nästan redan har börjat. Hur jag faktiskt längtar efter att få börja jobba. Hur jag längtar efter festival, resa och en underbar sommar. Hur mycket jag saknar dig varje sekund du inte är hos mig


Hur mycket jag önskar att lovet var längre än det är


Eller kanske borde jag ägna ett inlägg om det kommande EU valet.

Nej. Jag tror minsann det får vara bra såhär idag

:*



Av musikego - 5 juni 2009 01:54

Du säger att du gillar mig

Jag vet att du gillar mig


Du säger att du älskar mig

Jag vet att du älskar mig


Du säger att du saknar mig

jag vet inte om du kan sakna mig

 

Ibland förstår jag nada


Presentation

Omröstning

Är du lycklig nu?
 Ja
 Nej

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Statistik


Skapa flashcards