En blogg i vimlet

Alla inlägg den 25 juni 2009

Av musikego - 25 juni 2009 06:18

Winston churchill sa en gång "blod, svett och tårar" i ett tal till folket.
Idag, många år senare hänger det fortfarande kvar.


Jag undrar hur länge "Supe, knulle å åke hiss" kommer finnas kvar, och vem kommer få turen att stå bakom den?


Eller en anan favorit; "Supe knulle å slåss" vem började egentligen använda dessa fina uttryck, och hur länge kommer vi få ljuta av dess härlighet...?


:*

Av musikego - 25 juni 2009 05:53

Heeeeeeeeeej blooggääään!


jag tänkte bara meddela att klockan är 05.54 och jag är vaken. Jag har inte sovit än alltså. Och för att förtydliga min avsikt kan jag väl säga det att min avsikt är att dygna.


Dygna är någonting alla måste prova på. Speciellt på ett sommarlov, det är den perfekta tiden för något så busit som detta påhitt. Att dygna, aka vara-vaken-ett-helt-dygn, betyder precis vad namnet säger, man är vaken ett helt dygn.


Det finns dock vissa negativa baktankar med det hela.

-För det första måste du se till att du är helt ledig dagen efter, så du kan vara vaken utan några som helst bindningar att du måste vara på den platsen vid den tiden osv.

-För det andra ska du vara förberedd. Se till att du inte stör andra med din vakenhet, men dra gärna med en kompis som dygnar med dig så slipper du ha tråkigt.

-Och det sista, what happens when you dygnar, stays where you dygnade.


Lycka till people


:*

Av musikego - 25 juni 2009 01:41

klockan är 01.41, jag sitter inne på youtube och lyssnar kent.


Jag valde just den bästa, mest känslosamma och fina låten som någonsin framförts. Alla hår på min kropp reser sig, jag blir tårögd - så stark är den.


Kärlek till kent
och kärlek till Mannen i den vita hatten, live eskilstuna 12/7 2008

my  love


:*


nej du & jag ska aldrig dö

Av musikego - 25 juni 2009 00:32

Skavsår, blåmärken, rivmärken, myggbett, en hy som matchar håret, fräknar
Jag tror minsanna sommaren är här.



Minns ni, precis som jag gör - sommaren när man var liten. Lov var ett himmelsk ord, sommarlov var guds gåva till människan. Visst betyder lov mycket fortfarande, man får tid att vila upp sig och göra det som inte hinns med annars, men när man var liten- då var det mer än så.


Första dagen på sommarlovet var riktig frihet. Det kändes som att man kunde göra vadsomhelst, närsomhelst. Det var nästan som att flyga, men bara nästan.


Egentligen var det inte alls på det viset. Man valde inte mycket själv, man fick inte åka vart man ville eller göra vad som helst. Istället åkte man med familjen på semester till västkusten eller stannade hemma och lekte med kompisarna. Nu ska du inte missförstå, det var inga dåliga lov för det, vad jag menar är att friheten var inbillad, man blev lurad, fast det gjorde absolut ingenting.


Nu är det annorlunda. Känslan av sommarlov är inte densamma, men friheten är. Friheten är större än den någonsin varit. Ingen kan bestämma vart jag ska åka, eller vad jag vill göra. Och det ska jag ta vara på. Festival, utlandsresa, supe knulle å slåss. Det låter som min sommar det, riktigt rebelliskt va?


Jag saknar västkusten

:*

Presentation

Omröstning

Är du lycklig nu?
 Ja
 Nej

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Statistik


Skapa flashcards