En blogg i vimlet

Alla inlägg den 23 mars 2009

Av musikego - 23 mars 2009 23:10

Det var väl ingen som väntade sig något annat än seger för karlstads stolthet färjestad, inte jag i alla fall. Ändå är det så skönt när slutsignalen ljuder och segern än en gång är fbk:s.


Även fast jag är en riktig hockeyfantast, kollar alla matcher jag kan (på teven) och försöker hålla lite koll på stjärnorna i laget så har jag skämmit nog inte varit på en enda match den här säsongen. Min far har däremot varit på varenda hemmamatch som kunnat skådas i Löfbergs Lila Arena. Jag känner därför att han får stå för den här familjens hockeybesök (vilket också kan bero på dålig ekonomi från min sida).


Men nu ska detta ändrats! det ryktas nämligen om att min mamma bjuder mig på den troligtvis sista matchen mot Skellefteå nu på Onsdag. Jag är så glad att jag knappt kan vänta. På med supportertröjan, halsduken, mössan, de uppblåsbara handskarna och allt annat som finns här hemma, nu bli det åka av!


Och bara för att det ska bli så bra så firar vi det med lite mediekommunikationsplugg inför provet imorgon. Jiho!


:*

Av musikego - 23 mars 2009 13:15

Morgonen var bra till en början, vaknade halv tio och eftersom det är sovmorgon på måndagar så var det perfekt. Gick upp vid tio vilket gav mig en och en halv timme att bli klar på. Borde väl vara helt lugnt.


Gick till bussen med tio minuter till godo och tänkte att det blir ju inga problem. Men när jag kommer till busshållplatsen visar det sig att bussen inte tänkte riktigt som jag. En skolbuss bredvid hållplatsen och busschauffisen tror visst att jag inte vill med bara för att skolisen håller mig sällskap?


I vilket fall så åkte den förbi mig och kvar blir en irriterad och stressad malinda.


När sen nästa buss kommer tio minuter senare har mina känslor uppgraderats till en nivå där jag inte är glad någonstans. Det faktum att jag inte kan göra någonting alls åt det är heller inge vidare. Så det blir att sitta tjurig på bussen i tjugo minuter. Vid så gott som alla busshållplatser ska någon på eller av. Och jag sitter där helt chanslös.


Till skolan kommer jag i alla fall. En kvart sen till matten, inte kul när det är prov nästa vecka.


Nej, nu får jag ta nya tag på multimedian.

Vi hörs 

:* 

Presentation

Omröstning

Är du lycklig nu?
 Ja
 Nej

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards