En blogg i vimlet

Alla inlägg den 10 mars 2009

Av musikego - 10 mars 2009 21:42

Nu till lite seriösare ämnen. Många har kommenterat mitt reportage om "Moa", vissa tycker det är välskrivet, andra reagerar på innehållet som faktiskt är ganska starkt.


Det är en verklighetsbaserad berättelse. Och det är inte bara jag som varit med om det, det är så många fler än ni tror. Jag får höra om folk som har det på liknande sätt lite då och då. Från kompisar, kompisars kompisar, folk jag knappt känner osv.


Och det gör mig så ledsen, att så många tvingas leva genom något så jobbigt. Det gör mig ont att jag inte visste då att alla dessa var i samma sits. För det bästa stödet man kan få, är av en liksinnig. Någon som går igenom samma sak och förstår. Det fanns stunder då jag verkligen önskade att någon skulle ha det som mig, hur hemskt det än låter. Jag ville bara ha någon som förstod.


Om du lever i den här misären, kan du alltid prata med mig. Så ska jag i alla fall försöka förstå, eller bara lyssna. Ännu bättre är att ta hjälp, gå till skolsköterskan,stans ungdomsmottagning, eller något annat ställe som känns bra för dig. Bris hemsida finns alltid om du inte riktigt vågar ta steget än. Det är ett jättesteg att våga, men det hjälper något oerhört. Att få prata, förklara och gråta ut hos någon som verkligen ger sig in för det. Och kan hjälpa på riktigt, det är guld.


Jag blir verkligen berörd av hur många det är, överallt som har ett helvete hemma. Det är hemskt att det ska få fortgå. Så våga, var stark och ta steget, för din och din framtids skull. Det är ett steg framåt.


Sen måste jag bara tillägga, om man märker på någon annat att inte allt står rätt till - våga prata om det. Ta upp det och fråga, det skadar inte.


Kärlek på det

:*

Av musikego - 10 mars 2009 21:02

Det sprids fortare och fortare i vårt samhälle. Likt ett virus går det från hus till hus. Jag kan inget göra, förutom att stå emot och försöka jobba för att fler ska våga vägra.


Så vad är egentligen det hemska som jag  pratar om?


För vissa kanske det redan är självklart, andra har inte en aning. Det handlar om ett simpelt dataspel. Ett beroendeframkallande-hundra-kronor-i-månaden-spel.


World Of Warcraft.

Börja aldrig spela, om du börjat sluta så fort du kan. Det är dyrt, ovärt och tar upp alldeles för mycket av din tid. Dessutom är det noobigt.



Och nej, jag spelar inte. Har aldrig gjort, och kmr inte göra heller.


:*

Av musikego - 10 mars 2009 10:44

Gårdagen gav mucho mycket. En timmes matte följdes av inställd lektion vilket gjorde att jag började 11.55 och slutade 12.50 Inget jag sörjer allt för mycket över.


Sen blev det vandring på stan med puddingarna Bea & Soffy. Hur härligt är det inte att ha hur mycket tid som helst över och bara prova vår och sommarkläder? Snacka om längtan till sommaren.


Efter några timmars traskande på stan blev det teorikurs för mig. Roligaste på länge! första människan man ser känner man igen och sen sitter Amanda där också, helt sjukt. Samma klass, samma gata men visste någon av os detta? klart inte. Sen kommer en herr Brynolf och gör oss sällskap  också, samt en mediemänniska till.


Teorin var egentligen långtråkig men gör man det till något kul så blir det också så. Skrattanfall på skrattanfall, sen somnade Amanda. Bra jobbat tjejen!


Jag kom hem till lite innan åtta någongång, åt och däckade i sängen. Huvudvärk efter för lite mat och inte må så bra. Vaknade vid halv elva igen, ringde Johannes och sen blev det sova.


Bra dag ändå, hoppas varje teorilektion blir lika bra. Om man räknar bort huvudvärk och dödäcka efter kanske...


:*

Presentation

Omröstning

Är du lycklig nu?
 Ja
 Nej

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Statistik


Skapa flashcards