En blogg i vimlet

Alla inlägg under januari 2009

Av musikego - 11 januari 2009 13:13


Det var längesen jag skrev något ordentligt.

Och är det inte längesen så är det sällan.


Jag vet inte vad det blir med mig. När jag inte kan skriva, när jag inte har någon dator till hands - då kommer jag på teman, rubriker och kanske tänker ut ett helt inlägg. När jag väl sitter här så blir det tomt. Jag har ämnen som jag skrivit upp, men de lockar inte längre. Deras tid är ute. Jag funderar på vad det viktigaste med mitt bloggande är. Vill jag ha så många läsare som möjligt, vill jag nå ut till människor, vill jag bli en blondinbella 2?


Nej, jag tror inte det. Jag skriver för min egen skull.

Det roligaste med att skriva är att bygga upp meningarna till intressanta och betydande berättelser. När jag då inte har någon dator bygger jag ihop meningarna i huvudet istället. Och för mig är det inte så viktigt att få ut det till världen.

Men jag hade allt gärna kunnat skriva ut det så att jag minns det.

Minnet är bra, men kort. Som foto-per skulle säga.


So long.

:*

Av musikego - 4 januari 2009 15:09

Jag ska ta upp bloggen ordentligt igen.

Men just för tillfället är datorn hemma dum.


I'll be back.

Presentation

Omröstning

Är du lycklig nu?
 Ja
 Nej

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards