En blogg i vimlet

Direktlänk till inlägg 11 januari 2009

Ett helt jävla fucking unbelievable paket.

Av musikego - 11 januari 2009 13:23

Jag har kommit på en till sak.

När jag väl skriver, så räcker det inte med ett inlägg. När jag väl börjar måste jag bomba världen med inlägg på inlägg på inlägg. Men som jag tidigare konstaterat. Det är för mig.


Jag har då gått och funderat på några ämnen som inte dött än, de förtjänar att skrivas ner.

Jag ska börja med en sak angående p3, så får vi se om jag fortsätter med några ytterligare senare.


P3 har omnämnts åtskilliga gånger i min blogg. Det är alltid ett aktuellt ämne, då jag nästan alltid låter radion förgylla min vardag. Den blir en del av mitt liv.


Ni vet att man kan känna en sån längtan att bara få vara någon annan? Ibland är det fär att man bara tröttnat på den man själv är, eller så vill man bara ta en paus och leva någon annans liv. I mitt fall var det avundsjuka som drev mig.


Det hela utspelade sig för någon vecka sen. Jag sitter i min svarta sacco-säck framför teven hemma i allrummet på andra våningen. I min hand har jag handkontrollen till vårt gamla playstation. Jag är inne i en bomberman period och jag kan sitta i timtal. Men till saken nu, radion är på i mitt rum som ligger intill - p3 såklart. Det pratas om oförglömliga brev och saker man fått på posten.


En av programledarna heter Jonna. Efter att en av de andra berättat en historia liknande den i filmen ps. i love you, kommer Jonna med den underbaraste sanna berättelsen någonsin.


Det utspelade sig för ett antal år sen. Jenna är ett stort kentfan, och hon har länge gått och väntat på att de ska släppa sin då nya cd Hagnesta Hill. Att vänta är nästintill outlidningt. Det vet alla ni som någon gång väntat på en viktig dag, ett viktigt ögonblick, eller kanske bara på att få komma in på toaletten. Att vänta kan vara hemskt, men ändå så värt det.


Dagen innan plattan släpps ligger Jonna sömnlös i timmar. Hon bara ligger där i sängen och laddar inför morgondagen. Snart somnar hon, och då är morgonen där på en blinkning.


Dagen en ny platta släpps vill man vara ute i god tid, speciellt om man heter Jonna och är ett stort kent fan. Men så blir det inte. För Jonna har fått post.


Nu kommer vi tll den känsliga biten, när jag hörde hennes historia på radion blev jag tårögd av avundsjuka. Jag har aldrig i mitt liv velat vara någon annan så mycket som just då.


Jonna berättar att ett paket låg i brevlådan. Ett litet fyrkantigt sådant. Hon öppnar paketet.



I paketet finns den nya skivan. Kents-samma-dag-utsläppta-skiva låg i Jonnas bredlåda. Det här låter inte så värst märkvärdigt, och det skulle det inte vara heller. Om det inte vore för det som stod skrivet på cd-fodralet. Den var singerad. Av kent. Helt jävla fucking unbelievable.


"Till Jonna från kent" stod det.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av musikego - 25 mars 2014 00:15

Hola guapas! Har varit hemma i svedala en hel del under senaste tiden, det har varit kvalitetstid med la familia, vänner & djuren. Var även hemma & sjuk en helg, mindre bra men ändå skönt att vara i karlstad där jag kännde att jag kunde vila upp mi...

Av musikego - 4 augusti 2013 15:31

När jag kom ut för mamma… jag var femton år, jag minns att jag låg på golvet i mitt pojkrum i fosterställning och bara grät och grät för att jag var så rädd. Rädd att inte ha någon mamma mer om jag berättade. Jag älskade mamma. Men jag vis...

Av musikego - 2 juli 2013 18:31


             "Ni kommer att förenas i tårarna, känna gemanskap i sorgen"   ''Min familj, mina vänner - NI, mitt hjärtas slag. En dag ska vi ses, en dag ska vi återförenas, en dag är det vi igen. Håll det inte som en lösning, men känn det ...

Av musikego - 7 januari 2013 19:07

                

Av musikego - 7 januari 2013 18:54

Det behövdes verkligen.   Jag är ingen bloggmänniska längre, åtminstånde så känns det inte så. Jag skriver inte längre, fotar inte alls lika mycket, tänker inte riktigt på samma sätt. Fast när jag väl skriver så skriver jag så som jag alltid gjor...

Presentation

Omröstning

Är du lycklig nu?
 Ja
 Nej

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Statistik


Skapa flashcards