En blogg i vimlet

Alla inlägg den 28 november 2008

Av musikego - 28 november 2008 13:58


Det var Lasse Linds ord när han poade om en låt och samtidigt berätta om hur han träffade sin bästa vän.


Han ursäktade sig innan han uttalade sig, han sa att tänkte vara lite flummig. Och visst låter det både lite flummit och klyschigt, men trots det stämmer det. Det var på det sättet jag lärde känna den personen som jag delat mina bästa minnen med, den person som alltid bryr sig, hon som alltid lyssnar. Hon jag jag inte träffat på flera dagar och faktiskt, tro det eller ej - saknar.


Vi har båda praktik för tillfället, på olika ställen. Och har inte setts på hela veckan. Det känns väldigt länge när man annars är van att ses varje dag. Inte heller ses vi i helgen. Nästa veckan är det också praktik, liksom veckan efter det. Men helgen däremellen, då är det fest. Då ses vi, hoppas jag? För återigen, jag saknar dig.


:*

Av musikego - 28 november 2008 11:52

Vet du vad dagg är?


Jag börjar bli lite mörkrädd när jag nu frågat två stycken som inte vetat. Är det bara jag som vet vad det betyder, finns det ens något som heter dagg, eller är det kanske mitt påhitt?


Nej, jag minns. Det var någon gång på lågstadiet om jag minns rätt. Vi lärde oss om lysmaskar när dagg kom upp på tal. Vi läste någon bok om maskarna, och dagget i gräset en tidig sommarmorgon. Om hur det känns att barfota springa ut i det blöta gräset och varför det är blött. Lysmaskarna vet jag inte riktigt hur de kom in i historien, det var någonting om maskar på burk som lyser upp ett helt rum... Det har inte så stor betydelse.


Men visst finns dagg på riktigt, det lärde jag mig ju på lågstadiet. Att dagg är de små, små vattendropparna i gräset en tidig sommarmorgon.

Frågan är, hur många där ute vet?

Presentation

Omröstning

Är du lycklig nu?
 Ja
 Nej

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Statistik


Skapa flashcards