En blogg i vimlet

Alla inlägg den 14 oktober 2008

Av musikego - 14 oktober 2008 22:32

Skrik, slå sönder, förstör!


Mig har du ingen inverkan på, inte längre. Du har förlorat sen länge.

Du kan prata, jag lyssnar inte. Du kan ge, jag tar men ger dig inget tillbaka. Du kan skrika. Ljudet går bara igenom mig. Du kan försöka, det spelar ingen roll.


Du har förlorat din stolthet. 

Förstår du inte att du inte längre kan förtjäna min respekt?

Du har förstört allt.


Det är ditt fel.



Av musikego - 14 oktober 2008 22:26


Att hämnas genom att skada sig själv.

var ligger logiken i det?


[112]


Jag förstår inte mig själv ibland. Jag vet att det inte är rätt. Jag vet att jag inte borde, folk klagar och ja, ni har rätt. Speciellt när det blir som ikväll. Men jag tänker mig inte för. Det är när jag efteråt, känner, tänker och förstår. Lukt, känsel, hörsel och smak var det va?


Ta det inte fel. Det är imom mig. Det är inget som skadar synligt, nu. Men det kommer.


Jag hämnas på er, på dig. Du lyssnar inte, du agerar inte.
Men vet du ens att jag hämnas?

It does'nt make any sense.


Det är inte meningen att du ska förstå. Det är för mig.

Av musikego - 14 oktober 2008 16:42

Jag fick inspiration. Från en annan blogg här i världen. Tankarna började rusa runt och egentligen vet jag inte hur jag ska få ur mig det jag tänker.


Frågan jag kämpar med kanske mer är vad det är jag tänker, om det jag tänkt skriva om alltså. Jag vet inte riktigt vart jag står. Jag väger fram och tillbaka beroende på vad det handlar om. I vilket fall som helst så är det agerande jag talar om.


Att agera. Det kan ibland vara det svåraste man kan göra. Att våga, att vilja, att bara göra. Det finns många sätt att ta sig runt ett problem. Antingen tar man sig an det, man agerar. Man gör det bättre. Eller så låter man det vara, det rinner ut i sanden, eller så stannar det där det är.


Jag själv föredrar nog att agera. För det mesta. Att göra någonting åt det låter i alla fall bättre än att låta det vara. Men vid vissa tillfällen, vid vissa problem är det inte så enkelt att bara göra. Det kan vara så att det är fler personer än en själv inblandade. Och då kan man inte bara göra som man vill, då går det inte att lösa så enkelt som man helst skulle vilja.


Jag har ett sånt här problem för tillfället. Eller, det kanske inte är ett problem egentligen, men det är något som ligger och nöter och jag kan inte bara släppa det. Men grejen är att jag inte heller kan lösa det på egen hand. Det är fler personer inblandade. Det är en person till inblandad. Och jag känner knappt personen, egentligen. Jag pratar inte längre med personen, tydligen? Jag vet inte vad personen tycker och tänker. Allt det här gör att jag inte kan lösa det som ligger och nöter i mitt huvud. Och det är lite jobbigt, för jag är egentligen en agerande person.


Jag tror helt enkelt att jag lämnar över det till den här andra personen. För vem det än var som bröt kontakten så är det bara du som kan ta upp den igen. Om du nu vill, vad vet jag. Jag kan inte göra mer i alla fall.

Så, hur agerar du?


Det återstår att se.

Presentation

Omröstning

Är du lycklig nu?
 Ja
 Nej

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Statistik


Skapa flashcards