En blogg i vimlet

Alla inlägg den 23 september 2008

Av musikego - 23 september 2008 23:38

Vad skulle du göra, hur skulle du reagera. Om jag plötsligt tog din plats. Om jag istället för att sätta mig där jag suttit de senaste sjutton åren sätta mig på din plats, vad skulle du göra?


Jag funderar på om du skulle stirra. Om du skulle slänga en kommentar. Eller om du enkelt bara skulle ta min gamla plats?


Det sistnämnda är troligen uteslutet. Det är du för envis för. Det är vi båda för envisa för.


Igår sa en människa till mig att det kanske är de som är mest lika som lättast blir oense. Som lättast blossar upp till fight. Jag tror att människan har rätt. Jag vill inte jämföra mig med dig, verkligen inte. Men när jag tänkte på det blev det mer och mer logiskt. Det stämde.


Vi är inte lika. No way. Jag låter mig inte bli som dig. Ändå har vi vissa drag som lyser igenom. Envishet. Aggrisivitet. Passion. Jag kan inte sätta fingret på vad det är.


Men jag vet att vi liknar varandra.

Av musikego - 23 september 2008 23:32

Jag var nära på att skriva Augusti.

Jag har ingen koll längre, vet inte vilken dag, vilket datum eller ens vilken månad det är.


Måste kolla kalendern. Det är illa. vet inte varför, det bara är så nu.


Men tillbaka till det jag tänkte skriva från början. En mycket god nyhet kom till mig idag. Egentligen började det igår, men idag blev det på riktigt.


Kent släpper en samlings-box. Det är underbart. Hela tio skivor med 133 spår sammanlagt. Det är extraspår med. Det är live från eskilstuna 2008. Det är obeskrivlig känsla. Det är underbart. 29 oktober är datumet.


Nedräkningen har börjat.

Presentation

Omröstning

Är du lycklig nu?
 Ja
 Nej

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards