En blogg i vimlet

Alla inlägg den 11 september 2008

Av musikego - 11 september 2008 18:44


Idag kom inte mami hem ensam. Med sig hade hon en stor, mjuk, svart, inplastad sak... Det kallas visst för sacko-säck?


Åh jag blev glad! Den här svarta saken har jag väntat länge på. Jag minns att jag som liten brukade leka med mormors sacko-säck. Tillsammans med min bror. Vi lekte korv-med-bröd minsann. En mycket underskattad lek vill jag minnas. Vi kunde skratta tills vi grät medans vi lekte. Det var tider det.


Och nu när jag har en egen kan vi göra det igen!

Äntligen äger jag en sacko-säck.


:*

Av musikego - 11 september 2008 18:39


Nu sitter jag här igen. På en boll. Och ja, det är sant. Är det något av det jag skriver nu som är sant så är det detta. En rund, blå, pilates-boll. Jag fick den i julklapp men har knappt använt den - vilket är rätt typiskt mig. Men nu ska den bli ordentligt använd i alla fall. Som datastol. För jag har hört att om man sitter rätt så tränar man ryggen samtidigt som man kan lulla runt på datorn. Puss på det!

Av musikego - 11 september 2008 18:22


Har precis sovit två sköna timmar i min härliga säng. Det var inga fel kan jag lova! Så nu är jag tillbaka, piggare och klarare än någonsin. Eller något sånt..


Det var nog inte helt sant. Jag är ganska slö för att vara ärlig. En så lång tupplur segar nog ner mig mer än den piggar upp måste jag tyvärr erkänna. Det var i vilket fall som helst skönt att sova lite. Med radion på låg volym och bäcksvart i rummet. Åh, kärlek till mina rullgardiner!

Presentation

Omröstning

Är du lycklig nu?
 Ja
 Nej

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards