En blogg i vimlet

Alla inlägg under augusti 2008

Av musikego - 6 augusti 2008 00:50


Jag ska fly till mitt egna lilla land, högt ovan allt annat.

Av musikego - 6 augusti 2008 00:18


-Hawaiiskjorta?! ska du ha hawaiiskjorta med dig mitt i vintern?

-Vinter? det var ju sommar nyss. Vart har hösten tagit vägen? Tänk, snart är det vår!


--


Jag funderar på om sommaren börjar ta slut. Motvilligt tänket jag på vintern. På de kalla vinterkvällarna. När man är på väg hem i den bitande kylan och bara längtar till den varma mysiga soffan och till de underbara duntofflorna. Då man bara vill mysa framför en bra film, under en gó filt och med en kopp varm choklad i händerna.


Vi är inte där än. Så än kan vi andas lugnt, du kan fortfarande traska runt i dina gamla flip-flops. Men det börjar närma sig, idag visade termometern 16 grader. Det är inte sommarvarmt. Kanske att det är Svensk-sommar-varmt. Men det är fortfarande inte sommarvarmt.


Var beredda på vintern gott folk, och hösten. Den får vi inte glömma. Du underbara höst med alla jordens färger.


Skulle jag själv få välja skulle vi ha sommar året om. Men det är någon annan som bestämmer. Någon som gillar kyla och mörker.


Ta vara på er.

Snart är det sommar igen.

Av musikego - 5 augusti 2008 00:29


Jag försöker lägga in lite ny musik på mobilen, men det är svårt.

Varje gång jag börjar lyssna på en låt som jag funderar på att lägga in kan jag inte sluta. Det är som tortyr att byta låt mitt i en annan, även om den nya är minst lika bra. Det gör att det tar sjukt mycket längre tid än vad jag trodde. Men vad gör man inte för att få njuta av det bästa.

Av musikego - 4 augusti 2008 14:01


Jag drömde att jag tatuerade mig.


Ibland vill jag att dröm ska vara verklighet.


Jag vill ha en tatuering.

Typ nu.


Men tyvärr måste man vänta ett helt år, nästan.

Det är surt.

Av musikego - 1 augusti 2008 12:34

Jag vet vad jag vill

Fast det är bättre nu


Jag har redan bestämt mig.

Av musikego - 1 augusti 2008 11:39


Vart är vårt samhälle påväg?


En fråga som kan ledas av alla möjliga ämnen. Den här gången handlar det om säkerhet och överbeskyddande med inslag av lite irritation.


Igår kväll hade vi lite mys, det var jag och några kära kompisar.

Vi satt och snackade om allt och ingenting. När ett intressant ämne kom upp.


Det var en av mina kära vänner som berättade en liten historia om hur han blivit tagen för att vara drogpåverkad.


Denne killen hade varit lite småtrött och lagt sig ner utomhus, om jag minns rätt var det någonstans i stan (?). I alla fall så hade det kommit fram poliser till min lille vän där han låg och filosoferade - kanske tittade han även upp på de vackra stjärnorna som pryder himlavalvet, vad vet jag.


Han hade sedan citerat bibeln när poliserna kom. Vad han sa har jag sedan länge glömt. Men kanske kommer det fram en annan gång.


Utifrån detta; en ung kille vilar utomhus en kväll, ser upp mot stjärnorna och citerar bibeln.


Två poliser kommer fram. Tar med killen till stationen för drogtest!

HALLÅ?!


Vad hade de för rätt att göra detta? Hur kommer det sig att två poliser så lätt kan bedöma att min kompis (som förövrigt var 100% oskyldig) skulle vara drogad?


Har vårt samhälle, vår stad Karlstad -kanske hela Sverige fått så hög brottslighet att de måste plocka in varenda liten människa som kanske kan tänkas vara drogpåverkad?


Jag tycker att det är sjukt. Visst måste vi tänka på säkerheten och det är sant, fler och fler provar på droger och dessa blir bara yngre och yngre. MEN, att plocka in folk till stationen sådär bara hux-flux. Det känns inte det minsta rätt.


Skulle bibeln kanske vara ett skäl? nej, tror inte det va. Har ni hört talas om religösa människor kanske?

men att lägga sig ner på marken, det är väl inte så normalt? fast jag trodde vi levde i ett fritt land, eller....?


Nej, jag förstår inte vad poliserna hade för skäl till detta.

Jag tycker bara ni ska vara glada att min kompis inte stämde er.

Av musikego - 1 augusti 2008 11:33

Gårdagen spenderades på sandbankarna i Grava.


Efter sol & bad i några timmar drog vi hemåt & sa att vi skulle ses igen vid åtta tiden.
Jag & Elin drog oss dit runt nio någongång.

På vägen dit - nästan framme - möter vi en brandbil, en ambulans, en räddningstjänstbil & en civilbil.

Min första tanke var att det hade brunnit någonstans så jag börjar spana lite efter skadade hus.
Men jag hittar inget.

Framme vid stigen som går ner till vattnet möter vi Jenny.
Jenny ser inge vidare glad ut. Hon berättar att de frågat någon av ambulanspersonalen vad som hänt och fått reda på att det skett en drunkningsolycka.

En 82-årig man hade drunknat.

Från i Söndags har åtta personer runt om i Karlstad drunknat.

Ta hand om er när ni ska bada, håll koll på varann & andra.
Det är lättare hänt än vad man tror.



Ännu en grej som ger mig en tänkeställare:

Innan vi var där på dagen så hade Joel med familj just varit där.
Sen var vi där
Och efter oss var Martin och Josef där.

Det är ganska stor sannorlikhet att någon av oss varit där när det hände..

Presentation

Omröstning

Är du lycklig nu?
 Ja
 Nej

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards