En blogg i vimlet

Alla inlägg den 11 juli 2008

Av musikego - 11 juli 2008 20:24

Det blir en nedrans massa bloggande nu. Jag försöker helt enkelt få ur mig så mycket som möjligt nu, så jag slipper det imorgon.


Om jag känner mig själv rätt så kommer jag imorgon bli överumplad av känslor. Nervositet, glädje, pirr-i-magen, ännu mer nervositet. Jag vill få ur mig det nu så jag kan vara helt lugn imorgon. Jag tror inte jag kommer lyckas.


Jag tänker på tåg-resan. Då kommer jag ha så sjukt mycket tid att tänka. Jag kommer hinna bli nervös, lugna ner mig och bli nervös tio gånger om, minst. Jag tänker på ögonblicket när tåget rullar in på Eskilstuna Central. Min mage kommer vara bombad med pirr. Som jag inte alls kommer veta vart jag ska göra av. Hjälp.


När jag blir nervös och full av pirr-i-magen som jag inte vet vart jag ska göra av, då vet jag knappt vad jag gör. Jag vill inte skämma ut mig det första jag gör. Det vore inge vidare. Samtidigt vill jag inte bli blyg heller, för det kan också hända. Och att stå där och bara vara tyst, nej så blir det bara inte.


Okej. Ett djupt andetag innan jag entrar stationen, så får det bli. Och sen får jag ta det som det kommer helt enkelt. Det som händer händer.


Ödet får styra.

Av musikego - 11 juli 2008 20:02

Jiiiiiho


Nu bär det snart iväg. imorgon klockan 08.21 går tåget mot Eskilstuna. Tidigt, jo det vet jag. Men det var det som fanns så vi kör på det.


Jag tänkte på det på vägen hem från jobbet idag. Och resten av dagen också för den delen. Att det varit i mina tankar hela dagen är inte konstigt, det är ju ändå imorgon. Nervös och exalterad har jag gått runt och varit idag. Och lite trött.


Inatt drömde jag om det, en lite konstig dröm. En lite konstig men väldigt verklig dröm. Jag kommer ihåg att jag önskade att det inte var en dröm, och jag trodde verkligen inte att det var det. Det var så verkligt.

Det konstiga med min dröm var att ingenting handlade om konserten.


Jag tänkte fram och tillbaka på det idag. På morgondagen. Försökte föreställa mig hur det kommer bli. Men det gick inge vidare bra. På vägen hem kom jag fram till att jag ska försöka göra det bästa av det.


Det kommer bli kul. Det det vet jag. Och helt misslyckat blir det inte hur jag än bär mig åt. Jag ska ju se kent för tusan! och Håkis.

Det kommer bli bra.

Presentation

Omröstning

Är du lycklig nu?
 Ja
 Nej

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Statistik


Skapa flashcards